levertijd mondeo

• Gerard

Voor mij hetzelfde probleem 1 okt de 1.8 Titanium besteld. Nu krijg ik na navraag bij de dealer ook de bevestiging dat het een 2.0 115pk 300nm uitvoering wordt met een maximaal trekgewicht van 1800kg. onaceptabel de lease maatschappij en dealer om opheldering gevraagd.

• Dick

Hoi Gerard,

Ik heb iets anders weten te bewerkstelligen: mijn dealer maakt van mijn order een showroommodel. Dit scheelt een aantal weken; sneller dus! Chippen kan pas plaatsvinden nadat de auto is geleverd, maar het kan wel. Volgens dealer in Eindhoven vervalt het 4“ monochrome navi system en wordt ipv dit een 5” full color scherm geleverd. Ook zoals in de nieuwe Focus. Once again, levering van diesel motoren ( lees volvo) is nog steeds een drama.

Gr. DickGerard schreef:

>

> Voor mij hetzelfde probleem 1 okt de 1.8 Titanium besteld. Nu

> krijg ik na navraag bij de dealer ook de bevestiging dat het

> een 2.0 115pk 300nm uitvoering wordt met een maximaal

> trekgewicht van 1800kg. onaceptabel de lease maatschappij en

> dealer om opheldering gevraagd.

• marc

Ford Mondeo Wagon 2,0 liter diesel in september besteld. Leverdatum zou in eerste instantie week 8 2008 zijn.

Is echter gisteren geproduceerd en klaar dus. Dealer gaf in eerste instantie dan ook aan dat hij in November nog geleverd zou worden (ALD laat lease-auto's tot 30 november komen ipv 15 nov zoals de meeste leasemaatschappijen). Vandaag gebeld, gaat toch niet lukken, transport, kenteken, op naam zetten, e.d. duurt toch langer. Dat wordt dus toch begin 2008….

• John

Mijn monde is begin november door de lease maatschappij bestel. Kreeg bericht van de garage dat de levertijd inmiddels is opgelopen tot 7 maanden. Het betreft hiier een mondeo wagon 125 pk diesel. Misschien mag ik hem in mei 2008 in ontvangst nemen. Dit is eigenlijk te gek. Laat Ford mij maar een andere aanbieding doen bijvoorbeeld de S max voor de prijs van de Ford mondeo.

willem schreef:

>

> Volgens mij ligt het niet zozeer aan het succes van de Mondeo

> maar aan leveringsproblemen van de Dieselmotor. Wij zelf

> zitten als leasemij. met smart ook op Focussen etc. te wachten.

• Marc

werd vandaag gebeld door dealer, auto wordt toch nog volgende week geleverd en ALD gaat akoord met levering na 30 november. Al met al 2,5 maand geduurd dus dat valt best mee.

• Dick

Welke opties had je op deze auto?? Ik ben omgezet van 4,5“naar een 5'” navi system. dus van zwart/wit naar kleur

Misschien gaat mijn dealer chippen om de 115 pk naar meer te tillen

• Marc

2 ltr diesel 140 pk wagon Ghia. extra trekhaak en aluminium dakrelingDick schreef:

>

> Welke opties had je op deze auto?? Ik ben omgezet van

> 4,5“naar een 5'” navi system. dus van zwart/wit naar kleur

> Misschien gaat mijn dealer chippen om de 115 pk naar meer te

> tillen

• Judith

Wanneer is je auto precies besteld?

En wordt hij nu echt geleverd, of heb je hem al?

Zo ja, heel veel succes.

• Gerard

Vrijdag ben ik gebeld door de dealer.

Hij is besteld in de eerste week van oktober. De productie datum ligt inmiddels vast op 18jan. 2008 ;-) Het type blijft ongewijzigd Mondeo Titanium 1.8 125pk

Dus de levering zal wel ergens eind feb begin maart zijn.

De dealer wist me te vertellen dat de 1800 productie is verlengd en de bpm verhoging obv het wetsbesluit in april pas wordt doorgevoerd. Dus voor mij veranderd er niets behalve dan de levertijd…..

• Martijn

In augustus 2007 Mondeo Wagon 2.0 TDCI automaat Titanium besteld. Eerst was de levertijd Oktober, toen November, toen December toen in eens April-Mei. Toen maar besloten de auto te annuleren. Toen was er flinke e-mail wisseling tussen leasemaatschappij, de Ford dealer en Ford Nederland en is mijn auto in de tweede week van maart ingeroosterd voor productie. Dit was begin Januari, want februari was al vol.

Op klachten bij Ford Nederland over de absurde levertijd werd met algemene antwoorden gereageerd. Klagen bij de dealer resulteerde enekel in een “extra” e-mailtje naar Ford NL. Er wordt niets gedaan aan dergelijke levertijden, er is geen inspanning om het ongemak te verzachten. Leasemaatschappij krijgt de winterbanden op mijn tijdelijk auto vergoed ivm onkosten. Ik kaart aan dat ik een een tegemoetkoming wens voor al het ongemak. Maar men geeft niet thuis, want men kan er niets aan doen.

Is mijn eerste Ford, maar de teleurstelling is enorm. En hoe Ford NL en de Dealer met je omgaan, werkelijk ongekend. Geen antwoorden, steeds standaard mailtjes. Vraag je om een accessoire lijst of om teruggebeld te worden, na 3 dagen nog niets in de mail. Na een week nog niet teruggebeld.

Iedereen die een Mondeo overweegt, niet doen. Er is wordt niets aan jou problemen gedaan, je krijgt om de paar weken te horen dat de levertijd opschuift. De leverproblemen zijn op korte termijn niet opgelost.Nieuwe Citroen C5 gezien in Brussel, super wagen met korte levertijden, Laguna wel kleiner maar mooier dasbord en interieur , met automaat gem,. 10 weken.

Zoals je leest is de lol er wel af.