In augustus 2007 Mondeo Wagon 2.0 TDCI automaat Titanium besteld. Eerst was de levertijd Oktober, toen November, toen December toen in eens April-Mei. Toen maar besloten de auto te annuleren. Toen was er flinke e-mail wisseling tussen leasemaatschappij, de Ford dealer en Ford Nederland en is mijn auto in de tweede week van maart ingeroosterd voor productie. Dit was begin Januari, want februari was al vol.
Op klachten bij Ford Nederland over de absurde levertijd werd met algemene antwoorden gereageerd. Klagen bij de dealer resulteerde enekel in een “extra” e-mailtje naar Ford NL. Er wordt niets gedaan aan dergelijke levertijden, er is geen inspanning om het ongemak te verzachten. Leasemaatschappij krijgt de winterbanden op mijn tijdelijk auto vergoed ivm onkosten. Ik kaart aan dat ik een een tegemoetkoming wens voor al het ongemak. Maar men geeft niet thuis, want men kan er niets aan doen.
Is mijn eerste Ford, maar de teleurstelling is enorm. En hoe Ford NL en de Dealer met je omgaan, werkelijk ongekend. Geen antwoorden, steeds standaard mailtjes. Vraag je om een accessoire lijst of om teruggebeld te worden, na 3 dagen nog niets in de mail. Na een week nog niet teruggebeld.
Iedereen die een Mondeo overweegt, niet doen. Er is wordt niets aan jou problemen gedaan, je krijgt om de paar weken te horen dat de levertijd opschuift. De leverproblemen zijn op korte termijn niet opgelost.Nieuwe Citroen C5 gezien in Brussel, super wagen met korte levertijden, Laguna wel kleiner maar mooier dasbord en interieur , met automaat gem,. 10 weken.
Zoals je leest is de lol er wel af.