Wat de levertijd van de Mondeo betreft is,Voor een 1.8tdci moet vier maanden wachten. En een 2.0tdci ongeveer zes maanden .Maar ik vind het wel de moeite
om te wachten,Het is een prachtige wagen en rijd heel fijn.
In juli 2007 een Titanium diesel automaat met 130pk besteld. Levertijd september/oktober 2007. Toen de genoemde levertijd overschreden was, kwam helaas geen enkele mededeling van de dealer over een nieuwe leverdatum. Er werd ook geen plausibele reden voor de vertraging opgegeven.
Begin februari haalde ik de nieuwe brochure op waarin bleek dat de 130pk na 1 maart zou worden vervangen door de 140pk. Ook bleek de (door mij bestelde) Launchpack niet meer leverbaar.
Daarop heb ik importeur gefaxed waarin ik mijn teleurstelling uitgsprak over het ontbreken van goed communicatie en met het verzoek mijn 130pk bestelling kostneloos te upgraden naar een 140pk. Reeds na 2 dagen kreeg ik van de Ford importeur een keurige brief thuis waarin mij een gratis upfrade werd beloofd. Tevens werd mij de levertijd bevestigd.
De Launchpack is vervangen door de Businesspack. De inklapbare buitenspiegels in de Launchpack zijn vervangen door een bluetooth in de Businesspack. Inklapbare buitenspiegels kosten nu 100E extra.
Ik ben ontevreden over het gebrek aan communicatie van de Ford dealer, maar de Ford importeur heeft mijn klacht serieus genomen en wat mij betreft netjes afgehandeld.
Peter
@Martijn,
De teleursteling komt vooral door het doorschuiven en dat is de dealer te verwijten.
Mij werd in september al gemeld doo dealer dat het minstens 4 maanden zou zijn. Dan weet je waar je aan toe bent. En dan is bij de bestellin een verwahte 6 maanden wel te slikken. (de leasemij en baasje deden er ook nog eens lang over)
Heel positief hoor Peter :-)
Maar uiteindelijk rijdt je 7 MAANDEN NA BESTELLING nog niet in je Mondeo :-)
Ik ben echter blij dat je het positief benaderd. Ik lees hier geregeld eens mee en wordt niet echt vrolijk van de sfeer :-)
Zelf heb ik me voorgenomen de dealer niet te bellen en geen levertijd te vragen.
Zal aleen even de spiegels bijbestellen inderdaad.
Succes met wachten
Ik heb in oktober Mondeo 1.8, Panther black, visibility&launchpack besteld. Dealer kon met steeds niets vertellen over levertijd (kan tot zomer duren), kwam continu met onvolledige informatie enz enz.
Nu schijnt mijn bestelling opeens gewijzigd te zijn: het wordt nu een 2.0 met 10 pk minder en businesspack. Businesspack is bijna hetzelfde alleen bluetooth ipv automatisch inklapbare spiegels. Op zich niet zo heel erg, alleen jammer dat het bluetooth pakket niet compatible is met mijn gsm.
Het verschil tussen 1.8 met 125 pk of een 2.0 met 115 pk is volgens mij niet zo heel groot, of vergis ik me dan?
Hoe dan ook, ik heb de leasemaatschappij een klacht bij ford (dat wilde mijn dealer niet doen) in laten dienen omdat ik niet blij ben met de gehele gang van zaken.
Met als gevolg: Ford had nog ergens het bestelde model met launchpack op voorraad staan. Krijg deze nu binnen 2 weken geleverd! Leasemaatschappij gaat centaal inkopen en passeren de dealer nu.
Hoi,
Mijn TDCI 1.8 125 BHP is aanvang nov. 2007 besteld, na een maand te horen gekregen dat dit een 2.0 115 BHP wordt. Nadeel?? een 2.0 is beter te chippen:)
Compensatie ho maar! Mijn exemplaar werd besteld als een demo, dit zou de levertijd een aantal weken verkorten. We shall see. Zoals het er nu uit ziet wordt die midden April geproduceerd, dus tijdens de zomervakantie kunnen we hem in D'land eens goed van Jetje geven. Ford: waarom laat je de 2.0 niet op 125?
Gr. Dick
hallo Bennie,
Ik gok dat je uit het Oosten van het land komt vanwege je voornaam?? iets anders, per eind maart wordt de 1.8 tdci vervangen door een 2.0, maar wel met 10 BHP minder. Koppel heb ik nog niet vergeleken, maar ik vrees dat we daar ook op inleveren. Wel is er een ander + puntje; het 4,5 scherm monochroom wordt voor hetzelfde geld vervangen door een 5" kleurenscherm. CU
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?