levertijd mondeo

• RE

Karin,

gaat wel lukken denk ik. Ik heb zelf 10 februari een 2.0 benzine wagon titanium xpack met aantal opties (oa xenon verlichting en andere velgen). De auto staat begin volgende week bij de dealer en heb hem voor 1 april in huis. Prive gekocht dus geen lease bij Ford Purmerend. Dus 7 weken na bestellen rijden. Succes.

RE

• Obet

Nee, dat slaat ook nergens op! Heb mijn Ford Mondeo Station, Titanium, 2.0 diesel, automaat, medio oktober besteld. Levering was volgens het schrijven van de lease-maatschappij eerste week april. Vorige week gebeld met de dealer, om te checken of alles nog volgens plan loopt, kon de verkoper mij melden dat de auto nog niet in productie is genomen! Daarnaast heb ik hem vriendelijk verzocht om mij een nieuwe leveringsdatum te noemen…..hij moet nog bellen….(!).

• Bart

Modeo 2.0 diesel x-pack en launchpack besteld in december 2007. Levertijd 5-6 maanden. Heb gelukkig wel een nieuwe voorloop Mondeo van de leasemaatschappij gekregen.

• Oskar

Ik heb vandaag mijn 1.8 tdci trend wagon opgehaald bij de dealer (Amsterdam zuid-oost). Eind september besteld, dus een halfjaar op gewacht. Alles prima, maar zoals ik eigenlijk al had verwacht na het lezen van berichten op dit forum over het niet meer leveren van 1.8 diesels, is het een 2.0 115pk versie met roetfilter geworden. Ik heb de dealer verteld dat ik niet blij was met het feit dat ik hier niet over gebeld ben (de communicatie liet al aardig te wensen over). De leasemij was volgens hem wel ingelicht en na een telefoontje heb ik toch mijn handtekening onder het contract gezet.

De verkoper zei me dat zelfs zij van tevoren niet weten welke motor ze krijgen als ze een 1.8 bestellen. Pas bij aflevering zien ze wat het geworden is (volgens de verkoper….)

Ik ben dus nu de blijde berijder van een groot, zwart slagschip met schone pluim uit de uitlaat. Achteraf ben ik er wel blij om, ik wilde graag een roetfilter, maar had geen zin er (veel) meer geld aan uit te geven en ik ging er vanuit dat er achteraf een retrofit filter te monteren zou zijn. Eind goed al goed, alleen die verkopers…..

• EJ

Het moet toch echt niet gekker worden zeg! Begin september 2007 mijn Mondeo besteld. Vorige week kreeg ik bericht dat de auto half april geleverd zou gaan worden. Gisteren kreeg ik opeens een brief dat het toch niet voor september 2008 gaat gebeuren!! Schandalig gewoon! Eerst maken ze je lekker met eindelijk bericht over levering, even later komen ze er gewoon mee dat het weer maaaanden wordt opgeschoven. Dus gewoon minimaal 1 jaar (!) levertijd! Ik bestel dus echt nooit maar dan ook nooit meer een Ford en zal ook iedereen adviseren zeker nooit een Ford te bestellen. Wat een ontzettend k*t bedrijf is dat zeg, niet te geloven…zij hebben klantonvriendelijkheid uitgevonden!

Ik heb geen zin meer in de nieuwe auto, alleen maar ellende en neig ernaar e.e.a. te gaan annuleren.

• Ron

Mondeo 2.0 Titanium 5-deurs

1. Begin december besteld, verwachte leverdatum April.

2. April werd vervolgens Augustus

3. Vandaag bericht ontvangen dat de auto voorlopig is ingepland door de fabriek met een verwachte leverdatum in week 20. (half Mei)

Er zit beweging in en dus, er is hoop!! :-)

• Nasty

Mijn bestelling is van eind juni. Het is een wagon tit. diesel aut. Door de leasemij en de dealer is mijn geval aangekaart bij Ford NL. Het antwoord op de vraag wanneer ik de auto kan verwachten (dit na eerder berichten van Ford dat ik in April kon gaan rijden) was “zo snel mogelijk”!

Ford krijgt van mij een datum waarop ze de leverdatum kunnen garanderen. Heb ik dan geen antwoord dan ga ik hem annuleren. Wat een service voor een Ford van bijna € 50.000,00!

Ik kan alleen een ieder adviseren, koop nooit een Ford!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

EJ schreef:

>

> Het moet toch echt niet gekker worden zeg! Begin september

> 2007 mijn Mondeo besteld. Vorige week kreeg ik bericht dat de

> auto half april geleverd zou gaan worden. Gisteren kreeg ik

> opeens een brief dat het toch niet voor september 2008 gaat

> gebeuren!! Schandalig gewoon! Eerst maken ze je lekker met

> eindelijk bericht over levering, even later komen ze er

> gewoon mee dat het weer maaaanden wordt opgeschoven. Dus

> gewoon minimaal 1 jaar (!) levertijd! Ik bestel dus echt

> nooit maar dan ook nooit meer een Ford en zal ook iedereen

> adviseren zeker nooit een Ford te bestellen. Wat een

> ontzettend k*t bedrijf is dat zeg, niet te geloven…zij

> hebben klantonvriendelijkheid uitgevonden!

> Ik heb geen zin meer in de nieuwe auto, alleen maar ellende

> en neig ernaar e.e.a. te gaan annuleren.

• RE

Ik begrijp echt niet wat er allemaal aan de hand is en waar de problemen liggen. Ik rij in mijn Ford in net geen 7 weken na bestellen (prive, geen lease) Het is een 2.0 benzine, wagon, thunder kleur, titanium xpack, xenon. Ik heb begrepen dat er problemen zijn geweest, vooral met de diesel motoren, maar dat deze nu zijn opgelost. Succes allemaal.

Ik moet zeggen dat ik zeer tervreden ben, een zeer fijne auto, goede wegligging en zeer ruim. Meer dan 4 tot 6 maanden wachten zou het mij zeker waard zijn geweest maar de onduidelijkheid van de dealer/Ford zou ik niet accepteren. Huidige modellen worden trouwens standaard met regensensor geleverd, dat was weer meegenomen.

• benny

Hallo:

Ik heb mijn mondeo 1.8 tdci van gisteren.

Het is een zeer goede auto, titanium x uitvoering clipper .

Heb + - drie maanden moeten wachten 5 januari besteld en 10 maart gebouwd.

Maar de dealer had die al in november besteld, maar kon nog van alles bij bestellen hoe ik hem wilde. Dus vier maanden wacht tijd voor een 1.8 tdci en een 2.0 tdci was

+ - zes maanden wachten.Ik hoop dat jullie alle hem zo snel mogelijk hebt .

Groetjes:

Benny.

• buggsbunny

Hallo,

Ik heb de mijne mondeo 2.0 tdci in oktober besteld, kreeg te horen dat het in de 2e week van april geleverd wordt. dat klopt inderdaad met de 6 maanden levertijd die ik vaker hoor.

Naar aanleiding van bovenstaande verhalen dat de mondeo diesels die in April geleverd zal worden maar weer in de planning verschoven gaat worden, ga ik maar vandaag mijn garage bellen voor bevestiging.

Heb vandaag mijn garage gebeld wat voor de status van mijn bestelling en ze vertelde dat de auto overmorgen (3 april) gebouwd gaat worden en als het goed is over 3 a 4 weken geleverd gaat worden. :-P

Nu maar afwachten of het idd “op tijd” geleverd gaat worden.

Groetejs,

Buggsbunny