levertijd mondeo

• Marc

Mijn Ford Mondeo diesel is in september besteld en wordt in februari 2008 pas verwacht. De lol is er al bijna af!!!

• Koen

Mijn Mondeo (binzine 2.0 ltr wagon titanium) is in september besteld.

Ik moest rekenen op eind februari 2008.

Een half jaar wachten…..

• Stephan

Mondeo Titanium 5-drs 1.8 TDCI besteld in juli.

Verwachte levertijd toen: eind oktober, nu: eind januari 2008… :-(

• Philip

Heb vandaag de Mondeo besteld, maar als ik dit allemaal lees moet ik me eigenlijk nog eens bedenken, mischie beter de Mazda 6 die volgende maand uit komt?

zodra ik bericht heb zal ik het forum aanpassen

• erik

Dito. Eind juni besteld, levering was gepland voor week 38. Dat werd bijgesteld naar week 42 en is nu veranderd in ‘de auto wordt gebouwd in november’. Dat wordt dus januari leveren ivm policy leasemaatschappij. 6 maanden wachten op een Ford. Het moet niet gekker worden.

• Jan

Hoi, ik ben gisteren bij een Ford dealer geweest. Deze vertelde mij dat de lange levertijd te maken heeft dat er andere dieselmotoren in komen. Dit alles zou te maken hebben met de extra maatregelen van onze regering. Alle dieselmotoren worden nu uitgeleverd met een roetfilter. Ik heb tevens begrepen dat bv de 1.8 125pk dieselversie nu een 2.0 115pk wordt.

• cees

Dus als ik het goed begrijp, krijgen we dus voor hetzellfde geld minder pk's ???

Jan schreef:

>

> Hoi, ik ben gisteren bij een Ford dealer geweest. Deze

> vertelde mij dat de lange levertijd te maken heeft dat er

> andere dieselmotoren in komen. Dit alles zou te maken hebben

> met de extra maatregelen van onze regering. Alle

> dieselmotoren worden nu uitgeleverd met een roetfilter. Ik

> heb tevens begrepen dat bv de 1.8 125pk dieselversie nu een

> 2.0 115pk wordt.

Dus

• Jan

Ik weet niet hoe het zit met de reeds bestelde auto's. Lijkt me sterk dat je een andere auto dan besteld krijgt zonder dat je hiervan in kennis gesteld wordt.

Ik weet wel dat je de 1.8 125pk moter nu niet meer kunt bestellen en dat de prijs van de 2.0 115pk nog niet bekend is bij de dealer.

• Philip

zaterdag de 13e bij de dealer geweest en datum levering is 6 maart , toch ook 5 maanden, maar valt mee als ik dit alles lees.

Verder heb ik niets vernomen van de 2.0 115 pk dieselmotor, maar een cipje doet wonderen !!

• Rob

Ford Mondeo Titanium 1.8 tdci verleden week besteld maar nav van dit forum heb ik zelf Ford Nederland gebeld en het blijkt inderdaad dat de 1.8 tdci zonder roetfilter niet meer geleverd zal worden maar de klanten krijgen nu een ‘oude’ 2.0 diesel met roetfilter geleverd met maar 115 pk en waarschijnlijk een koppel van 280nm ipv 320/340nm

Op de vraag hoe het kan dat de klant nu de dupe wordt van de deze maatregel kon de medewerker van Ford Nederland geen antwoordt geven.

Aansluitend mijn dealer gebeld maar volgens Ford Rotterdam kan het NOOIT de bedoeling zijn dat de klant een auto geleverd krijgt met 10 pk minder en ruim 40 nm minder.