levertijd mondeo

• Philip

Het lijkt me dan dat ze op zijn minst de klanten mogen inlichten en de keuze stellen, ik zou de order cancellen,

heb 6 oktober de Mondeo besteld en nog niets vernomen of de ander motor. Mijn levering staat geplanned op 6 mrt.

Tip aan Ford, lever de 2.0 130 PK ipv 115 PK moter met 6 bak dan hoor je mij niet klagen !!!Rob schreef:

>

> Ford Mondeo Titanium 1.8 tdci verleden week besteld maar nav

> van dit forum heb ik zelf Ford Nederland gebeld en het blijkt

> inderdaad dat de 1.8 tdci zonder roetfilter niet meer

> geleverd zal worden maar de klanten krijgen nu een ‘oude’ 2.0

> diesel met roetfilter geleverd met maar 115 pk en

> waarschijnlijk een koppel van 280nm ipv 320/340nm

> Op de vraag hoe het kan dat de klant nu de dupe wordt van de

> deze maatregel kon de medewerker van Ford Nederland geen

> antwoordt geven.

>

> Aansluitend mijn dealer gebeld maar volgens Ford Rotterdam

> kan het NOOIT de bedoeling zijn dat de klant een auto

> geleverd krijgt met 10 pk minder en ruim 40 nm minder.

• floris

Ok ik heb mij mondeo in mei betsteld. Buiten het tekort aan motoren zou Ford nu ook de specificatie van het navigatie systeem 4 inch monchroom naar 5 inch kleur heben omgezet omdat daar of logistike of kwalitative problemen zijn

Tenzij wij iemend insde Ford Genk kennen is nu het smoezen boek van Ford Nederland , de dealers en de lease maatschappijen volldig open gegaan.

Na 1 november zet vrijwel geen enkele lease maatschappij een auto meer op kenteken , dat speelt ook mee .

Jammer dat het zo'n mooie en goede auto is . Er zij weing goede alternatieven. Een Avenis is leuk met 177 pk, maar ga maar eens lang in die stoelen zitten. Te korte zitting slappe vulling je wordt er echt gek van.

Dan maar een Passat . Mmm niet zo mooi , duur , en de Mondeo motor trekt vele malen beter dan die van VW en is in ieder geval een stuk zuiniger.

Afzien, tanden op elkaar wachten maar .

Floris

• Philip

vandaag even op onderzoek gegaan en wat blijkt deze week is de toezegging gedaan door staatssecretaris jager dat de regeling een jaar is bevroren dus je mondeo kan gewoon uitgeleverd worden !!!!

• Rob

Bedankt voor het uitzoeken, ik hoop dat je gelijk heb.Philip schreef:

>

> vandaag even op onderzoek gegaan en wat blijkt deze week is

> de toezegging gedaan door staatssecretaris jager dat de

> regeling een jaar is bevroren dus je mondeo kan gewoon

> uitgeleverd worden !!!!

• Peter

Mondeo 1.8 tdci besteld eind augustus. Vorige week nog geen productiedatum bekend. Gisteren werd ik gebeld en ik kan hem woensdag ophalen. Er is dus nog hoop allemaal.

• john

Welke uitvoering heb je dan besteld en bij welke dealer?

• Kor

ik heb een Mondeo wagon, titanium met X-pack 130 pk automaat.

diesel automaat combinatie is slecht leverbaar.

• dutch-v

En vergeet niet dat per 1 februari de diesels met A of B label goedkoper worden. Reden temeer voor de leaseboeren om met leverling te wachten tot na februari

• Stephan

Goedkoper, als je na 1 februari een nieuwe auto besteld (leasecontract afsluit), toch niet bij levering als je voor 1 februari hebt besteld?

• Rob

Hoi Phillip, had gehoopt dat je gelijk had, maar helaas ik kreeg vandaag een mailtje van Ford Nederland

Dit is belangrijk voor alle mensen die een 1.8 TDCI besteld hebben en geleverd gaat worden in 2008.

"Allereerst willen wij u bedanken voor uw e-mailbericht die u heeft verzonden naar de afdeling Klantenrelaties van Ford Nederland B.V.

Wij kunnen u informeren dat er voor de Ford Mondeo 1.8 TDCi 125 pk, vanwege het kabinetsvoorstel voor wat betreft de fijnstof, inderdaad een vervanging zal komen in de vorm van de Ford Mondeo 2.0 TDCi met 115 pk en een af-fabriek roetfilter.

In het kort komt het er op neer dat courante dieselmodellen zonder roetfilter € 2.500 tot € 3.500 duurder worden en daarmee in de praktijk niet meer te verkopen zijn omdat ze beduidend duurder worden dan hun tegenhangers met roetfilter af-fabriek.

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd"

Maw klanten die een 1.8 TDCI met 125 pk en een koppel van 320/340nm besteld hebben krijgen vanaf 2008 zomaar 10 pk een waarschijnlijk 60nm minder, vind ikzelf een hele vreemde actie van Ford.

Op de vraag ofdat er een prijsvermindering komt konden de klanteservice nog geen antwoordt geven.

Ik kan natuurlijk de order annuleren maar zit er over te denken om dan toch de 20TDCI met 140pk te bestellen zonder X-pack Titanium.

Philip schreef:

>

> vandaag even op onderzoek gegaan en wat blijkt deze week is

> de toezegging gedaan door staatssecretaris jager dat de

> regeling een jaar is bevroren dus je mondeo kan gewoon

> uitgeleverd worden !!!!