levertijd mondeo

• Stephan

Rob, bedankt voor de info.

Ik kan echter uit ‘t antwoord van Ford niet afleiden dat reeds bestelde 1.8 TDCi Mondeo’s worden vervangen door een 2.0 TDCi, wanneer ze in 2008 worden afgeleverd? Wellicht toch alleen van toepassing voor bestellingen na 1-1-2008…?

• philip

uit jouw mail is inderdaad niet te herleiden of bestaande orders worden geannuleerd of vervangen voor een 115 pk, dat laatste lijkt me ook erg onwaarschijnlijk. Ik heb het nagevraagd bij de dealer en kreeg onderstaand bericht"

ik heb dan ook geen bericht ontvangen dat mijn 1.8 tdci niet geleverd wordt !!!

"Geachte heer Som,

Hier was inderdaad sprake van.

Dit gaat niet door, de Bovag heeft hier tegen geprotesteerd!!!!!!!!!

Gisteren besproken en nu al weer veranderd…

Bron: bovagkrant

Maatregelen bij milieulabels teruggedraaid

De aangekondigde aanscherping van de milieulabels per 1 januari 2008 is van

de baan. Dat heeft staatssecretaris De Jager gisteren gezegd. Het gaat

voorlopig om een bevriezing van een jaar.

Aanvankelijk zou een groot aantal auto's zoals bijvoorbeeld de Daihatsu

Cuore door een aanscherping van de milieu-eisen naar een andere label toe

gaan. Daardoor zou de bpm weer stijgen. Volgens berekening van de RAI

Vereniging zouden slechts drie auto's nog het etiket A-label per 1 januari

krijgen. RAI Vereniging en BOVAG hebben geprotesteerd tegen de voorgenomen

maatregelen en dat heeft effect gehad.

De Jager stelt in De Telegraaf dat 'de branche hier terecht op is

aangeslagen.'

• Marc

Ik heb ook een Mondeo Wagon Titanium Diesel Automaat besteld op 17 juli.

Ik heb gisteren de dealer gebeld, die daarop zenuwachtig werd en zei dat de levering een groot probleem is.

Hij stond zelfs nog niet geplanned voor produktie.

Hij verwacht 'm niet voor 1 december.

Daarna zal hij door de leasemaatschappij niet meer mogen worden uitgeleverd, dus komt ie pas in januari.

Mondeo's die nu worden besteld hebben een levertijd van 6 maanden.

Verder willen ze niets kwijt over de oorzaak van deze vertragingen.

Een collega van mij die ook een Mondeo heeft besteld wordt ook niets wijzer door de dealer.

Waarschijnlijk hebben de dealers instructies gekregen om niets te vertellen over de oorzaak van de slechte levering.

Het is wel vreemd : het duurde al zo lang voordat er een nieuwe Mondeo op markt kwam, terwijl er al jaren over gesproken werd en er ook al foto's circuleerden.

Nu is ie er dan eindelijk en dan kunnen ze niet leveren.

Volgens mij zijn er GROTE problemen.

Toch nog te snel op de markt gebracht. Ze konden natuurlijk niet te lang wachten ivm de succesvolle maar dure Passat en de op stapel staande nieuwe Laguna en binnenkort ook de nieuwe Vectra.

Ik zal nog even moeten wachten tot januari 2008.

• Marc

Dit heb ik op een duitse site gevonden ivm de levertijd.

Het verhaal wordt steeds gekker.

Waar zijn ze mee bezig ?

“Meinen Mondeo kann ich am Donnerstag abholen. Das wären dann 8Wochen. Er steht seit letzter Woche Freitag bei dem Händler. Ein andere Kunde hatte vor mit bestellt und seinen immer noch nicht. Er wird ihn auch nicht diese Woche bekommen. Ich vermute, dass es etwas mit der Ausstattung zu tun hat. Ich habe ”nur“ die Trend + ein paar Extras. Alle die die Titanium bzw. Ghia Ausstattung haben, mussten bis jetzt länger warten”.

• Patrick

Ik heb vandaag mijn mondeo 1.8 TDCI besteld en verwachte leverdatum is week 15 2008. Klaarblijkelijk nog geen verkoopstop op de 1.8TDCI. De dealer heeft wel te kennen gegeven dat de kans bestaat dat de 1.8TDCI vervangen zal worden voor een 2.0 TDCI 115pk. Ook wist de medewerker me te vertellen dat het dezelfde 2.0TDCI is als de 140pk uitvoering maar dan middels software geknepen tot de beruchte 115pk. Een voordeel van de 2.0TDCI is dat het een 16-klepper is en de 1.8TDCI een 8-klepper.

• Felix

Als er problemen zijn met diesel waarom is er dan nog niks bekend over mijn mondeo( Titanium x-pack 2,0 benzine 4 deurs ) Geen lease. 21 juni besteld. Leverdatum was september uitgesteld naar 20 oktober. Nu weer uitgesteld leverdatum en reden onbekend

• Marcel

Dus met andere woorden een andere chip er in en je hebt 140PK onder de kap of zie ik dat verkeerd

• Nasty

Ik heb mijn Ford Mondeo diesel automaat (Titanium, Lauch- Visibility- Comfortseat- en X- pack, ACC, electrisch schuifdak en Xenon) eerste week juli besteld. Van levering eind september, naar begin oktober, naar eind oktober, heb ik vandaag vernomen dat zelfs februari 2008 niet gegarandeerd worden!?! Ik heb aangegeven dat ik deze procedure onacceptabel vindt. Van de lease maatschappij vernomen dat een later bestelde vergelijkbare auto deze week is afgeleverd. De dealer bevestigd dat er inderdaad geen lijn in zit. Wel is de levertijd van de diesels langer t.o.v. benzine modellen.

Er van uitgaand dat de marketingmanager van Ford Nederland deze site ook leest (als het een slimme manager is tenminste) het volgende:

Nu maakt Ford eindelijk een auto waar men in gezien wil worden, kun je niet leveren! Verschaf duidelijkheid naar alle klanten die met smart op hun auto zitten te wachten waarom er niet geleverd kan worden. Zelfs dealers kunnen geen antwoord hierop geven! Nu wordt er gespeculeerd en dat komt een merk meestal niet ten goede. Dat de auto een succes is mag duidelijk zijn als je de auto ziet. Dat de auto goed rijdt bewijzen de testen. Ford kan eindelijk gaan werken aan het grootste manco van Ford, namelijk het imago! Wees duidelijk, neem je nieuwe klanten serieus. Want anders is het niet alleen mijn eerste, maar ook mijn laatste Ford!

• Joep Boxelaar

Ik heb vandaag bericht gehad dat mijn auto 19-11 in productie gaat. Deze is eind mei besteld. Vertraging kwam door stylingpakket. Leasemij. zet na 15-11 geen auto's meer op kenteken: januari 2008 leveren pas.

• Dick

ja hoor, ik heb gisteren van mijn dealer (van Drimmelen Zevenbergen) ook gehoord dat de 1.8 TDCI verbangen gaat worden door een gedowntunede 2.0 liter. Ik wacht even de tegen prestatie af want 115 is wel erg weinig