boordcomputer valt uit

• Monte Mark

Beste allemaal,

Ik heb pas een Ford Mondeo 2.0 D (TDCI) uit 2003 gekocht en deze heeft heel en toe kuren met

de boordcomputer/kmstand/voorprogrammering radio.

Probleem:

Soms gebeurd het dat wanneer ik de sleutel op contact draai er alleen maar —– te zien zijn, ook de

kmteller (die normaal ook te zien is wanneer er geen sleutel in het contact zit) staat dan op —–

Wanneer ik dan het contact weer afzet en opnieuw aan dan komen alle gegevens weer terug.

Heel af en toe heb ik de gegevens weer terug, dan ga ik rijden en binnen een paar honderd meter springt

het weer op —–.

Soms is het zelfs zo dat alle voorgeprogrammeerde zenders van de radio eruit liggen.

Ik weet niet of dat met elkaar te maken heeft want het probleem met de radio is maar heel af en toe terwijl

het euvel met de —– vaker voorkomt.

Wie weet waar dit aan kan liggen en wat daaraan gedaan kan worden ?

Alvast bedankt voor alle reacties.

Groet

Mark

• Monte Mark

Hallo

Is er echt helemaal niemand die hier een antwoord op weet? Ed Guzzi, jij misschien? Je hebt me al eens vaker zeer goed geholpen.

Bedankt en groet

Mark

• Ed Guzzi

Het zou een update voor de computer kunnen zijn.

• Monte Mark

Bedankt voor je antwoord Ed,

Je bedoeld dat ik de computer bij de dealer moet laten updaten of uit laten lezen?

Grt

Mark

• anton pattyn

moet er mee naar de garage blijkbaar software fout de garage kan dat uitlezen en de software opnieuw instaleren

• Monte Mark

Bedankt heren,

Enig idee wat dat ongeveer kost bij de dealer, software opnieuw installeren ?

Grt

Mark