Mondeo Condens

• Irma

Hoi, als ik mijn auto pak nadat hij een aantal uren heeft stil gestaan dan heb ik de laatse tijd last van condensvorming aan de binnenkant van de ramen. Ik zie op de parkeerplaats om me heen geen enkele auto die dat heeft en vraag me af hoe kan dat?

Het betreft een mondeo van 2001 en is die vorige maand nog APK gekeurd, en heeft toen ook een grote beurt gehad bij de officiele ford dealer.

Iemand enig idee wat het kan zijn? Zelf denk ik na enig onderzoek op internet dat het mogelijk de ventilatie kanalen zijn die verstopt zouden kunnen zitten door mss bladeren of iets anders. Zou ik dat zelf kunnen oplossen, of moet ik weer naar de dealer?

grts Irma

• dirk

Hallo,

Wanneer de auto uitgevoerd is met een airco ,dan kan het zijn dat de kachelfilter/interieurfilter dicht zit.

Deze word met een grote beurt niet altijd vervangen.

• erik43

kontroleer even de vloerbedekking rondom in de auto, ook in de koffer of deze geen natte plek heeft, water lekage geeft veel condens als de zon op de auto staat

• Irma

Hoi Erik de vloerbedekking is droog.

Dirk ik zal die filter eens na laten kijken bij de volgende grote beurt, die hij over 4.000km moet krijgen.

gtrs Irma

• Arjan

In het boekje moet staan hoe je de auto doet ontvochten.

Even de temratuur hoog zetten tot alle vocht eruit is

Ik weet niet de tempratuur die je moet hebben maar staat in boekje

Arjan