afslaan focus tdci

• Kees

Nu de temperaturen weer zakken slaat mijn Focus tdci uit 2004 na een paar seconden weer af, soms een paar keer.

Als hij dan loopt is het in het begin net alsof hij op 3 poten loopt en geeft dan veel blauwe rook.

Na een halve minuut loopt hij als een zonnetje, start je de auto dezelfde dag, is er niets aan de hand.

De gloeibougies zijn al vervangen en en de pcm is opnieuw geprogrameerd(wat dat ook mag zijn)

Omdat er een vermoeden was van terugloop van diesel, is er een doorzichtige slang, op de middelste van de slangen op het filter gezet. Toen het warmer was bleef het keurig in de slang, maar nu het kouder wordt loopt het iets terug.

Wat kan er aan de hand zijn?

Is het te verhelpen door een klep in de slang te zetten?

De auto heeft tot tevredenheid nu 210.000km.gelopen.

Wie weet raad?

Met vr.gr.

Kees.

• kees

Is er niemand die raad weet?

Ed, jij ook niet?

• Ed Guzzi

Niet direct.

Is er al gekeken of het inlaatspruitstuk nog wel schoon is?

Dat wil zeggen of de kanalen niet dichtgekoekt zitten?

• Kees

Is nog niet naar gekeken, moet dan alles los en is het een grote klus?

Of volstaat een reinigingsmiddel in de dieselolie.

Bedankt trouwens voor je reaktie.

• kees

Het probleem is opgelost!

Bij de kleine beurt heb ik voor de zekerheid het dieselfilter ook laten vervangen.

En zie daar………….probleem opgelost.

Kan het een slecht filter zijn geweest of een ondeugelijke bevestiging?

Als iemand het weet……….

• Ed Guzzi

Was het een origineel filter?

• bas88pickup

Je hebt het dieselfilter LATEN vervangen…….Een dieselfilter is een duur ding voor een tdci, maar ik kan je alleen maar adviseren om em elke grote beurt te laten vervangen, ongeacht of er word gezegd dat het niet nodig is. Zorg ervoor dat het filter dat in de auto gemonteerd is, duidelijk herkenbaar is als het oude filter.(krasmarkering oid)

Ik heb helaas de ervaring dat de filters wel op de nota staan, maar NIET vervangen zijn, maar enkel ontwaterd. Helaas.

Met bovenstaande wil ik niet impliceren dat het bij elke dealer zo gaat (het was een off. dealer), maar het gebeurt blijkbaar. Net zoals roetmetingen die niet worden uitgevoerd, maar wel betaald moeten worden. Blijf dus bij de apk.

• Kees

Het filter heb ik nu laten vervangen bij de kleine beurt om het een en ander uit te sluiten.

Dit was 40.000 km. geleden ook al gebeurd, bij het vervangen was ik zelf bij.(beide filters)

Het eerste filter heeft de ford dealer gedaan en het laatste filter een bandencentrum die ook kleine beurten doet.