Beste mensen, mijn Sierra vertoont de laatse weken af en toe een startprobleem. Normaal startte hij altijd direct, weer of geen weer, maar nu moet ik soms heel lang doorstarten voordat de motor aanslaat. Eerst dacht ik dat het met het vochtige weer te maken had, maar hij doet het nu soms ook bij zonnig droog weer en start bij een hele natte dag zonder problemen. Heel vreemd.
De Sierra heeft ruim 2 ton gelopen, gebruikt geen olie en loopt als een zonnetje.
Recent zijn de accu, dynamo, aandrijfriem, bougies en luchtfilter vervangen.
Vreemd vind ik dat mijn intervalschakelaar van de ruitenwissers nu soms niet werkt. Hij wist gewoon door, maar gaat uiteindelijk wel over op interval. Ik weet niet of dit er iets mee te maken heeft. Zelf denk ik aan een electrisch probleem.
Als ik het contact aanzet, hoor ik de benzinepomp aanslaan, dus het lijkt me geen brandstofprobleem. Zou het een defect relais kunnen zijn ??. Het vreemde is dat het probleem zich af en toe voordoet.
Goede suggesties van de leden van de ford sierra club zijn om de massakabel en motorstekkers te controleren, de verdelerkap + polen te checken en alles in te spuiten met een vochtverdrijver.
Voordat ik dit ga doen (ik wil niet eigenwijs overkomen) is mijn vraag: Heeft een van jullie deze ervaring ook gehad en een andere oplossing voor het probleem gevonden.
Ik hoor graag van je.
Vr.gr. Bert