oliedruk sensor probleem?

• Eddy

Een aanal maal is inmiddels mijn olie lampje gaan branden van mijn focus c-max bj 2005.

Tot mijn grote schrik natuurlijk en direct mijn olie gepeild en alles was perfect op niveau.

Er zou ergens nog een olie druksensor moeten zitten maar waar??

Ik zou deze graag controleren en eventueel vervangen maar kan iemand mij vertellen waar hij zit?

• bas88pickup

Een oliedruksensor zit aan de zijkant van het blok, zit een draadje aan, blok is massa. Draad dus even nalopen of ie niet ergens doorgeschuurd is en contact maakt, gaat je lampje ook van branden. Bij vervangen loopt er een klein beetje olie uit. Olie druk even laten meten, misschien is de pomp niet helemaal jofel(wat raar zou zijn, bij zo'n jonge auto, maar better safe, than sorry)

Zit de juiste olie erin? Is ook weer zo'n voor de hand liggende vraag, maar het kan uitmaken.

• Ed Guzzi

De oliedrukschakelaar zit bij het oliefilter.

• bas88pickup

Is dat bij alle motoren tegenwoordig zo Ed? (moet ik volgende keer die Tdci eens wat beter bekijken:D, heb er bij de beurt niks van gezien, zit daar onder het blok)

On second thoughts: zoals jij het zegt, bij het oliefilter; idd bij de OHC zit ie er schuin naast, aan de rechter kant, op een cm of 10.

• Ed Guzzi

bas88pickup Schreef:

——————————————————-

> Is dat bij alle motoren tegenwoordig zo Ed? (moet

> ik volgende keer die Tdci eens wat beter

> bekijken:D, heb er bij de beurt niks van gezien,

> zit daar onder het blok)

>

Vorige week nog eentje vervangen.

Het blok was er een met een inzetoliefilter.

De onderplaat moest dus eerst verwijderd worden.

• bas88pickup

Ed Guzzi Schreef:

> Vorige week nog eentje vervangen.

> Het blok was er een met een inzetoliefilter.

> De onderplaat moest dus eerst verwijderd worden.

Die onderplaat hoeft er bij de Mondeo van m'n schoonvader niet vanaf, zit en zat er niet onder, schijnt niet standaard te zijn. Vond het maar raar, maar goed, het is wel makkelijk bij de beurtjes. (ook inzetfilter, moest eerst opzoek naar sleutel 36, die gebruik ik niet zo vaak)