Hallo Ford vrienden,
Ik had een vraag:
Ik was zoekende naar een andere auto, en er zijn er nog al wat afgevallen.
Nu probeer ik bij Ford een geschikte auto te vinden, en dan gaat het over een Ford Galaxy, de 2.8 24 klepper.
Ik weet niet wat er bekend is over een dergelijke motor, want mijn laatst 2.8 injectie motor van Ford, was de Capri 2800 injection.
een erg leuke en zeer sterke auto, die ik jammer genoeg verkocht heb, tegen beter weten in zelfs.
Maar ik ben dus zoekende naar een goede caravan trekker, liefst dus de Galaxy, lekkere ruime auto, met liefst een benzine motor.
Ik heb al zitten kijken naar de constructie van de distributie, over een 2.3 kan ik de gegevens wel vinden in mijn pc bestanden, maar van de 2.8 24 klepper, geen gegevens over de distributie, is dit een riem of een ketting, ik ga er van uit, dat Ford al veel gemoderniseerd heeft, en lekker terug is bij een ketting.
Ik ben geen fan van die snarenzooi, ik heb mijn les wel geleerd bij Audi V6 TDI, een aardig bedrag voor enkel de onderdelen, dan moet er nog gemonteerd worden.
Wat is er bekend over de 2.8 24 klepper, een goede motor, of net het tegenovergestelde.
Kijk, onderhoud heeft elke auto specifiek nodig, en daar word door mij helemaal niet op beknibbeld, verkeerde zuinigheid vind ik dat.
Je komt je vanzelf tegen, als je op onderhoud beknibbeld, onderhoud doe ik trouwens allemaal zelf.
Ik ga dus na jaren geleden over gegaan te zijn van Ford naar andere merken, weer terug naar Ford, was er altijd zeer over te spreken tot dat ik een Sierra kocht met de XD2 motor van Peugeot, de 2.3 diesel, de cilinderkoppen kon ik niet aangesleurd krijgen, scheurden steeds, een goede kennis van mij was chef monteur bij Ford, die snapte er ook helemaal niets van, en ik heb toen maar een motor gewisseld, en was het probleem over.
Dat is mijn enige slechte ervaring met de Ford.
Nu na wat omzwervingen, wil ik weer een Ford, ik zie het zo eens af bij de vrienden en kennissen, ze zijn er allemaal goed enthousiast over.
Dus ik wilde eens en galaxy uitproberen.
Eentje met de V6 motor met de 24 kleppen.
Is dit een aanrader, of zegt een van jullie, probeer liever een ander type Ford.
ik heb deze auto echt nodig voor het trekwerk, enkel voor de caravan van 1600 kg, en hij dient goed mee te komen in de bergen, niet dat ik aan de acterzijde mee moet gaan duwen, hahahaha, nee, dit is natuurlijk flauwekul, maar u snapt wel wat ik bedoel.
Gwoon een goede en degelijke en een goed te vertrouwen auto zoek ik.
Nu weet ik dat het via het internet erg moeilijk is, om een auto te kunnen aanbevelen, waar het mij louter om gaat, de betrouwbaarheid, degelijkheid, en het trekvermogen wat hij echt aankan, en dat leek mij dus die Ford Galaxy met die 2.8 24 klepper.
Trek vermogen tot 2000 kg, dan heb ik nog een ruime marge, beter over dan net genoeg, en dat de ruime marge beter is voor de auto, dat staat vor mij als een paal bover water.
Dit misschien in combinatie met een tiptronic bak, dat lijkt mij echt ideaal.
Die heb ik nu ook, maar dan van een A6 2.5 TDI.
De reden dat ik naar een benzine auto wil gaan, ik ben na het aanschaffen van deze A6 in de WAO geraakt, rijd nog enkel maar 10.000 km op jaar basis, en dan is een diesel te duur voor mij, gezien wat je mag aftikken bij de fiscus.
Voor dat geld heb ik een mooie Galaxy met die mooie V6, en dan ben ik met het rijden iets duurder uit als ik de caravan moet gaan trekken, maar zonder de caravan weer minder, maar aan de fiscus ook weer minder.
En zeg nu zelf, wie heeft er nu geen hekel aan de betaling van de fiscus.
Ik hoop dat een van u mij een helder beeld kan geven over deze motor, de V6 24 klepper, en de tiptronic bak.
Waarvoor alvast mijn hartelijke dank.
met vriendelijke groet,
Ad