lpg advies

• eddy

Ik kijk rond voor een occasion van 2004/2005. Het liefst op lpg (25000 km). Ik rij nu in een focus 18 TDDI (ruim 3 ton op de teller) en vind de C-max wel wat hebben. Mijn vraag is of hier ook een lpg installatie in kan, en dus of ik een occasion kan kopen waar lpg is ingebouwd. Je komt namelijk weinig fords tegen die op lpg rijden. Is hier een oorzaak voor ? Wel weet ik dat de nieuwe modellen wel met lpg van de fabriek af komen, maar ja, budget hé?.

Bedankt voor de antwoorden.

• bas88pickup

In elke benzine auto kan een lpg installatie, maar niet elk merk kan er goed mee overweg, Ford hoort daarbij. In ieder geval de recentere Fords. Toen ik op zoek was naar mijn, nu bijna vorige auto, werd me bij de dealer gevraagd of ik graag een strippenkaart wilde…..op storingen oplossen. Ik sta gelukkig op goede voet met deze Ford dealer, en zij raden mij af om een Ford op gas te nemen. De diesels daar en tegen zijn bijzonder goed, met name die van de Focus, die geen storingen heeft met de injectoren, zoals de Mondeo.

Ruim 3 ton is geen enkel probleem, mits het onderhoud volgens voorschrift word uitgevoerd. Dus…doe je de Focus weg omdat ie het slecht doet, of omdat je erop uitgekeken bent? In dat laatste geval zou ik zeggen; roze bril opzetten en gewoon doorrijden! Vwbt gas en Ford, gewoon niet doen, er zijn merken die het veel beter doen, zoals Volvo (S60 bi-fuel), wil je perse een Ford op gas, koop dan een klassieke Ford, die zijn er wel geschikt voor, vermits de kop geharde zetels heeft. (heb ik net aangeschaft, zie het topic; welke auto is dit?)

Gr, Bas

• eddy

bedankt voor het snelle advies. denk inderdaad dat ford en lpg geen gelukkige combi is. Dan kiezen tussen tacuma, scenic of picasso…..of ford c-max op diesel.

• bas88pickup

Een Renooit? die zou ik ook niet nemen, maar dat is gebaseerd op hear/say, ook veel electrische problemen, die Koreanen kunnen er wel goed mee overweg, dat is een gasland bij uitstek. Maar er is toch niks mis met een fijne diesel?

• eddy

Nee diesel rijdt prima, maar lpg is gewoon goedkoper rijden. Ik twijfel dus over de picasso. maar de focus is net weer goedgekeurd, dus kan rustig om me heen kijken en advies inwinnen.

• Hans de Ruiter

Ik rij een Ford Galaxy 2.3 uit 2002 op LPG. Nog nooit een probleem mee gehad. Maar dat kan natuurlijk een uitzondering zijn.

Met groet, Hans