In elke benzine auto kan een lpg installatie, maar niet elk merk kan er goed mee overweg, Ford hoort daarbij. In ieder geval de recentere Fords. Toen ik op zoek was naar mijn, nu bijna vorige auto, werd me bij de dealer gevraagd of ik graag een strippenkaart wilde…..op storingen oplossen. Ik sta gelukkig op goede voet met deze Ford dealer, en zij raden mij af om een Ford op gas te nemen. De diesels daar en tegen zijn bijzonder goed, met name die van de Focus, die geen storingen heeft met de injectoren, zoals de Mondeo.
Ruim 3 ton is geen enkel probleem, mits het onderhoud volgens voorschrift word uitgevoerd. Dus…doe je de Focus weg omdat ie het slecht doet, of omdat je erop uitgekeken bent? In dat laatste geval zou ik zeggen; roze bril opzetten en gewoon doorrijden! Vwbt gas en Ford, gewoon niet doen, er zijn merken die het veel beter doen, zoals Volvo (S60 bi-fuel), wil je perse een Ford op gas, koop dan een klassieke Ford, die zijn er wel geschikt voor, vermits de kop geharde zetels heeft. (heb ik net aangeschaft, zie het topic; welke auto is dit?)
Gr, Bas