klok van radio houd tijd niet vast

• Robert

In juli ben ik op vakantie gegaan en op de dag zelf heb ik de accu leeg laten lopen door oa een electrische koelbox, dvd spelers, enz. gelukkig kwam de buurman om stroom te geven en de auto liep weer.( ja, we hebben goed opgelet hoe we de polen aansloten)

Alle zenders en instellingen moesten weer opnieuw worden ingevoerd, dat lukte allemaal wel, behalve de tijd. We waren blij dat de auto het weer deed en gingen op vakantie.

Nu ben ikal geruime tijd aan het zoeken hoe ik de tijd weer goed krijg, ik stel deze samen met de datum weer opnieuw in en na +/- 3 minuten springt deze op een willekeurige tijd, welke wel gewoon door blijft lopen. Ik ben al bij de Ford dealer geweest, maar ben een beetje bang voor hoge rekeningen, zelf heb ik er helemaal geen verstand van, maar ik denk dat tijdens de starthulp een stukje van de boardcomputer een opdonder heeft gekregen en dat deze misschien zelf wel vervangen moet worden.

Dus bij deze de vraag welke super slimmerik kan ik dadelijk heel erg hartelijk gaan bedanken voor het oplossen van mijn probleem(pje)

groetjes Robert (:D

• bas88pickup

Ja?1:D en wat voor radio?….Type?…Van een Ford? Kennelijk wel, maar welk type? Het zijn maar details, maar wel essentiële…

Gr, Bas

• Robert

hai Bas ,

Bedankt voor je reactie, het gaat om een C-Max uit 2004 met een Sony radio-cd speler en RDS.

zie onderstaande link voor het type

http://www.erta.ru/base/ford/pic/cd132.jpg

Ik hoop dat je me kan helpen

groetjes Robert

• bas88pickup

Juist….dat is een duidelijk plaatje(tu)

Helaas kan ik je daar niet mee helpen (te modern voor mij), misschien dat Ed een idee heeft?!

Gr, Bas