distributieriem

• Johan Hageman

Ik heb vorig jaar juni een ford focus 1.6 automaat gekocht uit 2001 met 34000 km op de teller.

afgelopen december hoorde ik een chilpend geluid in de motor, bij de leverancier terug geweest en het zou liggen aan de verflaag (sticker achtig) op de buitenkant van de V-snaar naar de dynamo.

kilometerstand inmiddels 57000 km.

Afelopen week reed ik op de A9 en alles viel stil.

Wegenwacht gebeld en het zou de distributieriem zijn.

Mijn garage gaf aan dat de spanrol geexplodeerd was, gevolg in ieder geval 8 inlaatkleppen defect.

kosten ongeveer 2000 euro, kan ik mijn garage aanklagen voor verkeerde diagnose over het chilpende geluid wat ik op tijd gemeld heb.

Wat zijn de exacte kilometerstand of jaren wanneer deze vervangen dient te worden

vriendelijke groet, Johan Hageman.

• Bas88pickup

This is not America…..

Auto uit 2001 met maar 34000 op de teller, bijna te mooi om waar te zijn, en vaak is dat het ook, de mijne is uit 99, heeft 365000 op de teller.( gemiddeld 7000 km per jaar) Was ie van een oud vrouwtje geweest :D ?

Serieus: ik denk dat je weinig kans maakt, als je kans had willen maken dan hadden ze het moeten onderzoeken, en oplossen, uiteraard tegen een prijs, jij hebt genoegen genomen met een verklaring, en nu is het leed geschied. Jammer maar helaas.

Had deze auto aantoonbaar, bv. door middel van rekeningen of NAP, zo weinig gelopen, dan zou je het bij Ford zelf kunnen proberen, er zit dan nog een riem op vanuit de fabriek, en dan zou het een materiaal fout zijn.

Maar ik denk dat het bloeden word.

Gr, Bas