Ford V6 (Granada)

• Rick

Hallo!

Ik heb een VW camperbusje (Transporter3) waarin een Ford V6 motor van een Granada is ingebouwd. Die zit er al 18 jaar in en loopt fantastisch.

De versnellingsbak is van VW.

Sinds enige tijd heb ik een probleem. Als de motor warm is en ik de motor uit moet zetten (tanken e.d.) dan gaat bij het starten de startmotor maar met moeite één keer rond. De motor slaat dus niet aan. Ik moet dan zo'n 10 minuten wachten voordat ik weer kan starten! Het ligt m.i. niet aan de startmotor zelf want bij koude motor draait ie perfect.. Koeling is overigens naar behoren (twee radiateuren).

Nu ben ik dus op zoek naar iemand, of een bedrijf(je) die dit probleem kan opsporen en óók kan repareren. Wie o Wie kan hierbij helpen!!

Met groet.,

Rick.

• erik

is de accu spanning dan niet te ver gezakt ?zelf gehad accu vern en probleem is over

• Rick

Hoi Erik,

Ik heb twee accu's (één huishoud en één start) Ik zou (dmv omschakelen)op beide kunnen starten maar het probleem blijft. Het lijkt ook niet op een ‘lege’ accu. Meer een temp. toestand. Ik ben inmiddels ook bij twee garages geweest maar de heren daar hebben ook geen idee. Tis een motor uit de tachtiger jaren vandaar dat ik hier maar ga proberen……De auto rijdt overigens alleen op LPG. Daar heb ik twee lpgtanks voor, maar dat is nooit een probleem geweest.

Meer reacties natuurlijk van harte welkom!

En in ieder geval bedankt voor de jouwe!

gegroet,

Rick.

• bas88pickup

Probeer het eens op www.ford-world.nl

daar zwerven verschillende mensen rond die behoorlijk veel verstand hebben van de Granny motor.

Gr, Bas

• Ed Guzzi

Ik heb toch een zeer sterk vermoeden dat het probleem in de startmotor zit.

Zelf heb ik dat 25 jaar geleden ook gehad mijn mijn 26M.

Ook na het uitelkaar halen, schoonmaken en smeren.

Nadat ik een andere gemonteerd had was het probleem over.

• Rick

Hoi!

Mijn oorspronkelijke idee was ook dat het aan de startmotor zou liggen maar dat lijkt toch niet het probleem te zijn volgens een garage die ik bezocht heb. Daar werd wat gemompeld over massaproblemen…………….

Op www.ford-world.nl heb ik het probleem ook voorgelegd en daar waren twee reacties die daar ook op wijzen. Ik weet van nix! Niet teschnisch enzo maar ik ga volgende week eerst maar eens de oude massakabel bekijken. Wie weet!

in ieder geval bedankt voor je reactie!

gegroet,

Rick.

• john

hoi, ik rijd zelf al 15 jaar granada 2.8 uit 78. het probleem kan ook bij de dinamo liggen , de stekker kan wel eens slecht contact maken waardoor de accu niet goed oplaad. Had dit zelf ook. Bedenk wel dat een warme motor meer compressie heeft waardoor de startmotor zwaarder moet werken! en met een niet goed geladen accu kan dit een probleem zijn.

• Rene

Hallo,

ik zie dat de versnellingsbak van een VW is, achter een ford v6?

Ik wist niet dat dit kon, wil je me even mailen wat van bak van welke type VW je dan hebt?

vrgr. Rene r_tip@hotmail.com