de cv van mijn mondeo 1.8 wagon van 2003 heeft kuren.tijdens het rijden gaan de deuren op slot en springen na een tijdje er weer af.wie wwet een oplossing?
Hallo !! Ik heb hetzelfde probleem met mijn Mondeo wagon 1.8 uit 2003. Bij Ford zeggen ze dat het geen bekend probleem is en dat ik dan mijn auto maar een paar dagen bij hen moet stallen zodat ze het goed kunnen onderzoeken.
Ik kan mij niet voorstellen dat dit probleem niet bij nog veel meer Fords voor komt. Ik hoop op iemand die de oorzaak van het probleem heeft kunnen vinden.
Laat je niet voorliegen, dit is wel degelijk een bekend probleem, de mondeo heeft er al last van vanaf de eerste generatie, en ook de 2003 modellen hebben er last van. Die modules zijn simpelweg niet (goed-) waterdicht. Zeker niet de auto een paar dagen neerzetten, dan kost je een vermogen, een nieuwe module is ook duur (ik meen 160€ex, zonder inzetten, wat een rotwerkje is, vind ik) maar dan is het euvel wel verholpen.
Mijn suggestie; als je de garage in twijfel trekt (wat je nu al eigenlijk doet), ga eens naar een andere garage, en vraag het eens aan de monteurs, en niet aan de service adviseur (die hebben alleen een financieel oogpunt, en komen niet uit de werkplaats, kan er een anekdote over bijdoen, maar dat gaat dan echt niet meer over cv's)
(let erop, dat je bij het huidige koude weer, niet je ruiten krabt met lopende motor, en de deuren in het slot; voor je het weet sta je letterlijk buitengesloten,omdat de auto besluit dat ie op slot moet gaan tegen jouw instructies in, en kun je wachten op de anwb oid, om je auto open te maken. Vraag maar aan mijn schoonvader, die is: been there, done that. (Mondeo 1.8tdci 2003))
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?