vreemde tik bij optrekken

• Peter B

Goedemiddag

Hopelijk kan 1 van jullie mij en de dealer op het spoor van de oorzaak krijgen want we komen er zo niet aan uit.

Sinds een paar maanden hoor ik een ‘'tik’' linksvoor bij het voor de eerste keer optrekken, daarna niet meer tot ik de achteruit inschakel, dan wederom 1 x een tik. De dealer heeft hem ( Focus Rally Edition ) reeds 2 dagen op de brug gehad en 1x zelfs de homokenitische as vervangen maar zonder soelaas.

Het is dus geen terugkeren fenomeen alleen bij het omschakelen van voor naar achteruit is de tik linksvoor duidelijk hoorbaar en het lijkt wel of het met het kantelen van de motor te maken heeft. iemand een suggestie ?

• bas88pickup

Even filosoferen; alleen bij van vooruit naar achteruit, en bij de eerste keer vooruit, dan zou ik een motorsteun uitsluiten, die zou je bij elke lastwisseling moeten horen. zit de remklauw wel vast, of hebben de blokken aan die kant ruimte?

Ietsje dieper, speling op het differentieel, dat zit in de bak, en draait dan de andere kant op. Hebben ze hier al naar gekeken? (er van uit gaande dat bij de focus de opstelling ook west-oost is; west is blok, oost is bak.) Is een dure reparatie, kan me voorstellen dat ze bij een garantie kwestie om de brij heendraaien.

Gr Bas