Roetfilter (DPF)

  • John

    Hallo,

    Wie kan mij meer vertellen over een standaard gemonteerde roetfilter (zgn, DPF) bij een Ford C-max 1.6 TDci diesel bj. 2006.

    Onlangs heb ik bij mijn Ford (174.000km) een forse reparatie aan het roetfilter gehad. Na een melding van het motormanagement en uitlezen bij de garage bleek er: een EGR-klep, de roet filter en een buisleiding vervangen te moeten worden. Kosten: € 1.980,-!!

    Ik heb Ford Nederland een brief geschreven of zij dit normaal vinden voor dergelijke jonge auto en bij deze km-stand. Volgens Ford NL moet iedere 60.000 km vloeistof (150,-) vervangen worden en na iedere 120.000 km het roetfilter à 1.1.80 euro vervangen worden.

    Kan iemand mij vertellen of dit klopt?

  • kol

    John Schreef:

    ——————————————————-

    > Hallo,

    >

    > Wie kan mij meer vertellen over een standaard

    > gemonteerde roetfilter (zgn, DPF) bij een Ford

    > C-max 1.6 TDci diesel bj. 2006.

    >

    > Onlangs heb ik bij mijn Ford (174.000km) een forse

    > reparatie aan het roetfilter gehad. Na een melding

    > van het motormanagement en uitlezen bij de garage

    > bleek er: een EGR-klep, de roet filter en een

    > buisleiding vervangen te moeten worden. Kosten:

    > € 1.980,-!!

    >

    > Ik heb Ford Nederland een brief geschreven of zij

    > dit normaal vinden voor dergelijke jonge auto en

    > bij deze km-stand. Volgens Ford NL moet iedere

    > 60.000 km vloeistof (150,-) vervangen worden en na

    > iedere 120.000 km het roetfilter à 1.1.80 euro

    > vervangen worden.

    >

    > Kan iemand mij vertellen of dit klopt?

    Bij mij vullen ze de vloeistof alleen bij en was de roetfiler vervangen bij 120.000, 700 euro. Die roetfilters heb je tegenwoordig bij elke auto, groot nadeel dus. Voor de rest is deze site lijkt mij wat je zoekt. http://www.etis.ford.com/fordservice/serviceScheduleForm.do