Monteren dakdragers Ford Focus II Stationwagon

  • Sparky

    Iemand enig idee hoe de dakdragers van een Ford Focus II Wagon zonder dakrailing te monteren?

  • bunt

    Voor mijn type 1 geldt het volgende: op het dak heb je links en rechts een plastic strip zitten. Hierin zitten twee verwijderbare klepjes. Als je deze verwijderd zie je waarschijnlijk lak zitten. Dit moet je in het midden weghalen. Op een centimeter diep vindt je dan een plastic schroefje die je eruit moet draaien. In het gat moet je dan de bout van de dakdrager inschroeven.

  • Ray67

    Hoi Sparky,

    Op de wagon zonder dakrailing zitten plaatjes die je met je schroevendraaier of je sleutel eraf kan halen.

    Vaak zit daar nog kit onder.

    Als je die kit weghaalt kom je een schroefgat tegen. Daarin kun je de schroef draaien van je dakdragers. Hoop je hiermee geholpen te hebben

    Mvg

    Raymond

  • jansen

    Ik heb zelf de Ford Focus 2007 met alumium dakrails die af fabriek is gemonteerd,die zal hoogst waarschijnlijk ook wel achteraf gemonteerd kunnen worden,ik kan wel foto,s toesturen want ik heb de goede dakdragers op foto gezet i.v.b. met inruil voor een ford fiesta,dus deze dakdragers zijn ook te koop voor 75 euro,dus niet de dakrails want die hoort bij de inruil.

  • Ludo Knobel

    Hallo mijnheer Jansen,

    ook ik rijd een Focus van 2007 v.v. zilveren dagrails. Ik wilde graag de foto's zien alsmede vragen of u nog ibv de dagdragers bent.

    Laat het mij zsm weten svp ivm het feit dat ik volgende week op vakantie ga.

    Groet,

    Ludo Knobel

  • ludo knobel

    Geachte dames/heren,

    wie is er uberhaupt ibv dagdragers van voornoemde auto en type. Ik zoek en zoek maar helaas nog niets gevonden. Neem aub contact op met 06-52454871.

    Alvast dank.

    Vriendelijke groet,

    Ludo Knobel

  • Ray67

    Ik heb nog een setje te koop voor de liefhebber

    e-mail: brou1907@planet.nl

  • simon

    hoi ik ben op zoek naar 4 nieuwe dopjes die onder de vleugelmoer zitten om de alles drager temonteeren op mijn auto wie kan mij hier aan helpen groetjes simon.

  • Ray67

    De dakdragers zijn inmiddels al verkocht

  • Lex

    Ik heb nog een set te koop.