remlichten clipper

• siebren

hallo,

ik zit met het volgende probleem.de remlichten van mijn clipper doen het niet meer.er staat wel spanning op de schakelaar maar achter bij de lampen is geen spanning waar te nemen.wie o wie helpt mij

• bas88pickup

Vraagje, doen de gewone achterlichten het wel als je de verlichting aan hebt?

Niet? dan is de de lichtschakelaar op de stuurkolom stuk. Ik ben er even vanuit gegaan dat het hier om een 95-00 model gaat. Stalk (zo heet dat ding) kost zo rond de 100 euro meen ik me te herinneren(ford).

Als ze het wel doen, heb je een draadbreuk, of een kapotte zekering, en moet je kijken waardoor die kapot is gegaan.

Gr, Bas

• sieb

alle lichten aan de achterzijde doen het behalve de remlichten.de zekering is ook heel.heb de multimeter op de schakelaar gezet en als de schakelaar ingedrukt is is de stroomkring onderboken.als de schakelaar uit is (rempedaal ingedrukt)komt er 12 volt op de draden.kan het ook aan een relais liggen?

• bas88pickup

Daar zit geen relais tussen. Domme vraag, zijn je lampjes heel?

Schakelaar is ok, die is no (normally open)

Laat even iemand anders op het rempedaal drukken en meet bij de lampjes zelf even of er wel stroom komt.

welk model is de auto, voor 95 is een gezamelijke aarde, na 95 is de aarde gescheiden voor beide lampclusters.(elk zijn eigen aarde) Als het aarde is zou de knipperlicht functie het ook niet doen zie ik net, ik ga er dus vanuit dat dat het niet is.

Lampje eruit en meten of er stroom aankomt.Derde remlicht doet het wel?

Linkerstoplicht heeft 1 draad(violet) die is verbonden met rechts, daar komt een draad aan die violet/zwart is, deze komt van de zekering kast.

Gr, Bas

• sieb

alle lichten functioneren aan beide zijden behalve de remlichten.lampjes nagekeken en zijn nog heel.het derde remlicht oet het ook niet en de violet/zwarte draad staat geen spanning op.

• bas88pickup

Bij ingedrukt rempedaal geen spanning op violet/zwart? Volgens het schema komt van de rempedaal schakelaar een violette draad van deze schakelaar, die de zekeringkast ingaat,( zekering zit voor de schakelaar), en daar split, daar zitten Pin/socket aansluitingen, als deze goed zijn aangesloten, en je daar stroom hebt, kan het bijna niet anders dan dat er of ergens naar achter een draadbreuk zit of dat de zekering kast kaduuk is.

Gr, Bas

• sieb

zal maandag nog eens alles nalopen vanaf de zekering kast en als ik er niet uit kom laat ik weer van me horen.

groetjes siebren

• bas88pickup

Oke, succes.

Gr Bas.

• siebren

hallo bas,

het probleem is opgelost.je gelooft het of niet maar de zekering maakte niet goed kontakt.6 zekeringen geprobeert en toen maar ingespoten met kontaktspray.en voila de remlichten doen het.toch bedankt voor de tips.

gr siebren

• bas88pickup

Helemaal goed :-)

gelukkig was het iets kleins, maar je bent er druk mee geweest, nu weer doen waar ie voor gemaakt is; Rijden!

Gr, Bas