Heb je getest met koude of warme motor, en bij draaiende of stilstaande motor;
de klep word pas bediend als de motor volledig warm is, en als de motor draait.
En dan word ie schakelend bedient, open/dicht,open/dicht, op deze manier worden de gassen in het inlaattraject gelaten.
Het boek geeft het volgende; brandstofgeur kan worden veroorzaakt door brandstof die weglekt uit leidingen, een gescheurd actieve kool canister, een losgeschoten, verkeerd gelegde, een geknikte, of beschadigde leiding van het canister.
Inspecteer alle leidingen die op het canister zijn aangesloten op knikken,lekken en scheuren over de gehele lengte, vervangen bij beschadiging.
Inspecteer het canister,kijk naar lekkage aan de onderkant; bij lekkage vervanging van het canister
Om de klep te inspecteren direct op spanning aansluiten, dat heb je dus gedaan, en die functioneert. Waarschijnlijk heb je dus ergens gewoon lekkage of een losse leiding.
Overigens vindt ik het, persoonlijk, niet slim om al een jaar rond te rijden met een auto die naar benzine stinkt, voor je het weet vliegt ie in de fik.
DUS; ALLE leidingen en aansluitingen die met het brandstof systeem van doen hebben controleren op lekkage!
Gr, Bas