wiellager focus wagon

• martin

Hallo,

van mijn focus wagon “huilt ”het rechter achter wiellager. Ook als ik hem op de krik zet en het wiel snel draai hoor ik het lager. (zachtjes) Nu wil ik dit lager gaan vervangen maar is dat veel werk en ben ik een pers nodig om het lager er uit te duwen?

Alvast bedankt voor de tips.

Martin

• bas88pickup

Het werk opzich valt wel mee, maar je hebt toch wel een pers nodig om het oude lager eruit te krijgen. Je kunt natuurlijk met de naaf onder je arm even naar de garage, die persen het er zo voor je uit, als je het vriendelijk vraagt. Let erop, dat je een nieuwe naafmoer monteert, en op het goede koppel vastzet. Daar heb je een momentsleutel voor nodig die in ieder geval tot minimaal 250Nm gaat.

Gr, Bas

• martin

Bedankt Bas voor de snelle reaktie. Ik heb geen pers en geen moment sleutel dus het word toch een retourtje garage. Klopt het dat de distributie riem (1.6 16V, BJ 1999) bij 160 DKM vervangen moet worden?

Martin

• bas88pickup

elke 10 jaar of 150dkm(Zetec-E,SE), gelijk de klepspeling (laten) controleren.

Info uit onderhoudsboekje.(Garantie en onderhoud, niet het boekje waarin gestempeld word.)

Gr, Bas