slecht starten koude motor ford focus 18tdci bwj2002

• Jurgen

Als het koud is en bij koude motor (rond de 8°c) slaat mijn motor moeilijk aan. Soms 3maal demareren met ingedrukt gaspedaal.Dan slaat hij aan net zoals een oude dieselmotor.

Als motor warm is, of zelfs koude motor bij zomzer temp heb ik geen probleem, dan start hij feilloos.

Gloeikaarsen zijn pas 1jaaroud en accu is ok.

Ben naar garage geweest en diagnose klinkt als volgt:

Vliegwiel: 556 euro

koppeling: 300 euro

Buté: 122 euro

Starter: 182 euro

Dus samen een slordige 1160euro zonder werkuren.

Kan iemand garanderen dat dit het probleem is of is er iemand die het zelf heeft meegemaakt.

• bas88pickup

Dat is een hoop geld, heb je de computer laten uitlezen? Het klinkt mij toch een beetje alsof de gloeibougies niet werken, hoeveel km hebben die al gedaan, 1jaar zegt niks over de staat waarin ze verkeren, op verschillende fora kom ik tegen dat ze om de 60.000 km vervangen moeten worden.

Bij mijn mondeo heeft het iig wel goed geholpen! Je kunt het proberen, kost een hoop minder!

Gr, Bas

• Jurgen

Computer is nog niet uitgelezen.

Gloeikaarsen zitten er 10000km in. Mijn wagen heeft nog maar 74000 km.

Wat er me welopvalt is, het is nu al 2 dagen 9 graden smorgens en hij start beter.Moest maar één keer lang(3sec° demareren en gas geven en hij sloeg aan.

Garagist zegt dat hij ze uitgemeten heeft (was er wel niet bij).

Nu, heb bet terug gebeld naar garage en hij zegt dat hij eerst eens naar dat bewust vliegwiel zal kijken of er iets aan is vooraleer hij besteld.

Kun je dat dan zien of dit wel degelijk defect is??bas88pickup schreef:

>

> Dat is een hoop geld, heb je de computer laten uitlezen? Het

> klinkt mij toch een beetje alsof de gloeibougies niet werken,

> hoeveel km hebben die al gedaan, 1jaar zegt niks over de

> staat waarin ze verkeren, op verschillende fora kom ik tegen

> dat ze om de 60.000 km vervangen moeten worden.

> Bij mijn mondeo heeft het iig wel goed geholpen! Je kunt

> het proberen, kost een hoop minder!

>

> Gr, Bas

• Geert

Meegemaakt bij de Mondeo van mijn zwager, is wel een oudere auto. Hier bleek het relais welk de gloeibougies aanstuurt defect, dit zit bij die auto onder de accu. Nieuw relais erin en alles weer ok.

Wat is overigens een :Buté?

• Jurgen

Buté weet ik ook niet.

Hoe kan ik weten als het die relais is?

• bas88pickup

Dat relais is een goede mogelijkheid, misschien dat Ed de vinger op de zere plek kan leggen?

Overigens, is die garagist een Ford dealer? Ik vind,persoonlijk, de dingen die hij opnoemt eerder op geldklopperij lijken, mij lijkt het logisch om als eerste de computer te laten uitlezen, die slaat immers alle problemen op. De diagnose van de “garage” vind ik, nogmaals persoonlijk, luchtfietserij en ik zet er grote vraagtekens bij.

Gr, Bas.

(sorry, gister niet on-line geweest:-( )

• Ed Guzzi

Het lijkt mij ook verstandig de computer (opnieuw?)uit te laten lezen.

Misschien zijn er verkeerde typen gloeibougies ingegaan.

Of is er 1 van de 4 stuk.

Of het inlaatkanaal is bijna dichtgekoekt met kool.

Een buté is volgens mij een druklager.

• Jurgen

Bedankt allemaal voor jullie reactie.

Zal nu met al die gegevens terug naar de garage gaan en hou jullie op de hoogte.

Normaal doe ik hem binnen op 5 januari opdat de garagist hem eerst ging openleggen om te kijken of het dat vliegwiel en al de rest is.

• bas88pickup

Ben benieuwd!

Gr, Bas

• Jurgen

Bij deze,zoals beloofd hou ik jullie op de hoogte.

Aan comp gelegd en alles was ok ttz gloeiers, relais enz……

Garagist heeft vliegwiel uitgehaald, en inderdaad. 13 tanden speling.

Vliegwiel vervangen en startmotor. Koppeling is niet vervangen omdat er geen slijtage te zien was. Start nu terug heel goed.

Prijskaartje: 800 euro.Ps/ heb niets moeten betalen voor zijn werk