Lampje Airbag blijft branden

• Irma

Het lampje van de Airbag van mijn mondeo 2.0 ltr bj.1997 blijft branden, iemand enig idee hoe dat komt?

Auto krijgt netjes zijn beurten in de garage, dus er is nog nooit een Beunhaas aan geweest.

grts Irma

• Wiersema

Beste Irma,

Ik had het zelfde probleem, je moet even zoeken ik heb goede raad van Ed Guzzi gekregen,twee kabeltjes onder de bestuurders stoel,

Ik heb er een beetje contactspray op gedaan en het euvel was verholpen,

Ik vond het een super tip van Ed,

Succes,

• Rob

Hallo,

Ik heb dit probleem ook: ik heb een Mondeo Wagon 18i 16v Business Edition uit 1997 en het lampje brandt ook. Eigenlijk doet hij dit al sinds dat ik hem gekocht had. Ging er steeds vanuit dat het 't lampje was dat waarschuwde dat ik mijn gordel niet om had. Aangezien ik deze altijd om heb, ging ik er van uit dat het lampje defect was. Nu blijkt dat dit lampje een waarschuwing is voor de combinatie airbag/gordelspanners. Sinds dit jaar mag dit lampje schijnbaar niet meer branden.

Heeft iemand enig idee waar dit door komt (airbag is nooit geactiveerd geweest door aanrijding) en wat er gedaan kan worden om dit te verhelpen? Moet ik er dus vanuit gaan dat zowel airbag als gordelspanners niet werken?

Alvast hartelijk dank!

Gr,

Rob.

• Ed Guzzi

Aan de onderkant van de voorstoelen zitten gele stekkertjes.

Vaak zit daar een slecht contact in,

Maar ook onder luikjes in de vloerbedekking onder diezelfde voorstoelen zitten stekkertjes, daar kan het ook aan liggen.

Stekkertjes 1 voor 1 wegknippen en de draden solderen.

Na elke stekker controleren of het lampje uitblijft.

• Rob

Bedankt voor de tip.

De garage zei al dat het of de gordelspanners waren (kleinigheid) of de airbag (niet te betalen: i.i.g. niet voor een auto van 13 jaar oud). Het lampje heeft overigens niet alijd gebrand. Vlak na aanschaf in 2004 heeft het een tijd gebrand, daarna een paar jaar niet en sinds een maand of twee weer wel. Ik verwacht dus ook dat het aan het lampje ligt en niet aan de airbag/gordelspanners zelf.

Ik zal er eens naar kijken. Nogmaals dank! :)