Nieuwe Ford transit vol met roest

  • j.postma

    ik had al eerder melding gemaakt over het roesten van mijn nieuwe transit bj.,05-2009.Dit euvel komt m.i.doordat de nieuwe wagens per spoor worden vervoerd waarna zij op open terrein worden gestald.mvg.j.postma

  • Eef

    Hallo

    Op een vrijdag in 2008 werd mijn hagel nieuwe transit afgeleverd op de zaak. Zonder de belettering heb ik de bus mee naar huis genomen en heb eens even rond gekeken en polts viel m'n blik op een roest puntje. Toen ik wat beter de carroserei bekeek zat deze helemaal vol roest spikkels, duizende en nog eenz duizende. De 1ste maandag gelijk een melding gemaakt bij de dealer. Ze hebben de bus schoongemaakt met een speciaal goedje en dat ging z'n 3 weken goed en daar kwamen ze weer. Weer terug naar de Dealer…………de dealer heeft een afspraak gemaakt met een Expertisie mannetje uit Belgie en die heeft het steeds over vliegroest. Daar kunnen we als Ford Nederland niets aan doen. Ik zeg die bus is hier van het terrein gegaan met die roest en we hebben een hagel nieuwe bus gekocht zonder roest.

    Kortom kon je geen gesprek beginnen met die man want het draait gewoon om geld en minder niet. Bij rondvraag op ons bedrijf blijken alle bussen vol roest spikkels te zitten. Ik ben vervolgens maar de dealer geweest en heb de auto's daar op het terrein bekeken die net waren afgeleverd en wat denk je………………..ook vol roest.

    Weet iemand welke pad we nog kunnen nemen om dit als nog te verhelpen. Vergaat 1 ding niet, Roest poets je niet weg!

    Ik durf de bus niet meer te wassen want het plaatwerk is nu net schuurpapier.

    Hoe kan Ford nu zo met de mensen omgaan!! weten jullie het.

    gr Eef

  • Huub

    Dat roest verhaal heb ik ook gelezen op een Duits forum.

    Transits van 2008 daar werd roest geconstateerd.

    Grt Huub.

  • Anita

    Ik heb een Ford Transit 100D uit 1997. Als ik harder dan 100 km/uur rijd dan gaat het rode lampje aan MOTORSTORING en valt de snelheid terug naar 80 km/uur. Dit schijnt een beveiliging te zijn. De auto rijdt verder prima. Een enkele keer kan ik boven de 100 rijden zonder problemen. Heeft iemand een idee wat het kan zijn?

  • Chrit Houben

    Wanneer het lampje van het motormanagement brandt, is dit een teken dat de Transit te zwaar belast wordt. Zelf heb ik een Transit uit 2001 (MK6) en tijdens een vakantierit naar Spanje, vorig jaar, heeft dit verschijnsel zich meermalen voorgedaan.

    De bus was beladen met 6 personen, 3 honden en een lading bagage. Gezien het warme weer draaide de airco op volle toeren en zodra ik een berg op reed, ging het bekende lampje branden en had de motor absoluut geen trekkracht meer.

    Vervolgens stopte ik op de eerstbeste parkeerplaats en zette de motor af, wachtte een paar minuten en het probleem was opgelost.

    Dit euvel, zo ontdekte ik, kun je voorkomen door “gedoseerd” gas te geven. De bus is een diesel en ik heb altijd benzine-auto's gereden, waarvan de laatste 11 jaar in een snelle Renault, waarbij “plankgas” een normale zaak was. Doe ik dit bij mijn bus, dan gaat geheid het lampje van het motormanagement branden.

    Kortom, gecontroleerd gas geven!

  • Bert van Vliet

    Graag wil ik jullie reactie Ik heb een bus van 8 jaar oud aan de bovenkant ziet hij er nog heel netjes uit maar aan de onderkant zit allemaal roest

    vorig jaar moest er nog een metalen plaat op gelast worden om hem goed te laten keuren voor de apk keuring

    mijn monteur dacht dat ik hem gekocht had van iemand die dicht bij de zee woonde maar ik heb de bus nieuw gekocht.

    Is dit normaal voor een Ford van 8 jaar oud die goed is onderhouden??

    vr.gr. B. van Vliet