kleppen stellen ?

• martin

Hallo mensen ,weet iemand of de kleppenstellen van een fiesta 1.3 bj 94 te stellen zijn ,en kan je het zelf doen ? vroeger deed je met draaiende motor . of is er een handigheidje met een niet draaiende motor ,ik weet dat je zo,n waaier met diverse afstelblaadjes heeft ,en ook de vraag de afstelmaat inlaat/ uitlaat klep . in iedergeval vast bedankt .martin

• Ed Guzzi

Bij mijn weten had alleen Opel het systeem om met draaiende motor kleppen te stellen.

Bij de Fiesta gaat het nog makkelijker:

Cilinder 1 op tuimelen - cilinder 4 stellen

Cilinder 2 op tuimelen - cilinder 3 stellen

Cilinder 3 op tuimelen - cilinder 2 stellen

Cilinder 4 op tuimelen - cilinder 1 stellen

Inlaat 0,20 mm

uitlaat 0,30 mm

• martin

dat is snel ,nou bedankt dhr Guzzi ik ga gelijk morgen aan de slag. grt martin

• martin

Haj ik heb een prachtige uitleg gekregen van meneer Guzzi maar kan u ook zeggen wat de inlaat/uitlaat klep is ,als je voor staat eertse cilinder is nou klep 1 uitlaat of inlaat ,b.v.d. martin

• jan

u kan het zien aan het uitlaatspruitstuk , de klep die daar het dichts bij zit is de uitlaatmartin schreef:

>

> Haj ik heb een prachtige uitleg gekregen van meneer Guzzi

> maar kan u ook zeggen wat de inlaat/uitlaat klep is ,als je

> voor staat eertse cilinder is nou klep 1 uitlaat of inlaat

> ,b.v.d. martin

• jan

zo uit mijn hoofd is het in uit .

maar als je me er even een foto van opstuurd dan weet ik zeker (heb die motoren al 6 jaar niet meer aan geraakt).

tikt de motor al erg luid ? het is namelijk een kwaal dat de nokkenassen versleten zijn en dat het met klepstellen niet meer weg te krijgen is.

ik hoop voor u dat het nog niet telaat is.

Mvg

Janjan schreef:

>

> u kan het zien aan het uitlaatspruitstuk , de klep die daar

> het dichts bij zit is de uitlaatmartin schreef:

> >

> > Haj ik heb een prachtige uitleg gekregen van meneer Guzzi

> > maar kan u ook zeggen wat de inlaat/uitlaat klep is ,als je

> > voor staat eertse cilinder is nou klep 1 uitlaat of inlaat

> > ,b.v.d. martin