Hoi bedankt
1 vraagje nog hoe bedoel je met een imbus pijlen?
of bedoel je met een imbus de bout losdraaien?
alvast bedankt Willem
Je moet de vorige reactie goed lezen; schakelaar eruit draaien met sleutel22 en dan peilen met een inbus, of met je vingers als die tot het gat komen.
Regel is over het algemeen dat de olie tot aan de rand staat, of er zelfs iets uit loopt.
Maar wat is de reden dat je wil peilen of verversen, ik heb zelf een 99 mondeo, met 350000 op de teller, die ik pas bij 300.000 nieuwe olie heb gegeven in de bak, als het niet lekt kun je ervan uitgaan dat er genoeg inzit.
Gr, Bas
Hoi,
Niemand houdt je tegen, maar als ie nog lekker schakelt, dan lekker laten zitten.
Overigens mocht je het echt willen vervangen en er is helemaal geen aftapplug, dan moet je er een van de aandrijfassen uittrekken, en hier de olie laten weglopen, vullen via de niveauplug, totdat de olie eruit loopt.
Als je het bij hogere standen doet, zoals ik, dan moet je niet raar opkijken van een metallieke kleur van de olie; er zit dan zat verslijt staal in van de tandwielen en lagers.
Ford gaat er natuurlijk wel vanuit dat jij er geen 3 of 4 ton mee gaat rijden, ben je dat wel van plan, dan is het geen onverstandige beslissing.
Succes, Bas
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?