Ik weet uit ervaring dat dit soort problemen niet makkelijk op te sporen zijn. Met enige kennis van elektronica en vooral het storingzoeken hierin, is het redelijk goed te doen. Dit is vaak iets wat (zij het steeds minder) een automonteur ontbeert.
Nu zal het zo zijn dat ik met deze uitspraak een aantal verontwaardigde monteurs over mij heen krijg, maar het feit blijft dat ik, na tientallen jaren in de elektronica en machinebouw, weinig mensen ben tegengekomen die werkelijk doelgericht kunnen storingzoeken en daardoor snel een goede diagnose kunnen stellen.
Een rekening van 600 euro vind ik erg overdreven. Ervan uitgaande dat er geen materialen zijn gebruikt betekend dus dat men er ongeveer 10 hele uren mee bezig is geweest. Wanneer dit daadwerkelijk zo is, en daar ga ik dan ook vanuit, durf ik te twijfelen aan de kundigheid van de monteur(s).
Het probleem kan zich m.i. zowel in het radiogedeelte zitten alswel in de losse cd-speler. Twee opties, breng beiden naar een reparatiebedrijf die bruingoed repareren of zoek op b.v. marktplaats naar een vervangend systeem.