Remlichten ipv achterlichten

• K.Moorman

Van mijn Ford Fusion branden sinds kort de remlichten constant (als ik de verlichting inschakel) ipv de achterlichten. Is de verlichting niet aan en rem ik, dan gaat ook de dashboardverlichten aan. De zekeringen lijken alemaal in orde. Iemand een idee of dit makkelijk te verhelpen is?

• kootje

Heb je recent nieuwe lampjes gemonteerd?

Ik weet niet zeker of er in een Fusion ook 5/21W combinatie lampjes zitten. Dan zitten ze misschien verkeerd om. (5Watt voor de verlichting, 21Watt voor de remlichten.)

Als deze verkeerd om gemonteerd worden, brandt dus constant het 21W gedeelte ipv het 5W, en daardoor dus je remlichten als je de verlichting aan zet…

• Frank Stuifbergen

Dan heb je waarschijnlijk een lampje met maar 1 gloeispiraal erin gedraaid, ipv een lampje met 2 gloeispiraal. Even een juist lampje erin monteren, en probleem is hoogstwaarschijnlijk opgelost.

• K.Moorman

Kootje, Frank, ik ga het proberen. Heb idd onlangs nieuw lampje gemonteerd, dus daar zal het euvel zitten. Ik laat nog horen of het is gelukt.

Kitty

• K.Moorman

Yep: een lampje met 2 draden. Heb er nu de goeie inzitten en het werkt weer.

Bedankt voor de tips.

Kitty