Stadslichten gaan niet uit

• Rob

Een probleem,

Focus bj 2000 diesel, alles prima behalve dan dat ik niet meer de stadslichten kan uitzetten !

Stadslichten blijven branden met motor uit en aan, dimlicht/fellicht en mistlicht werken zoals het moet.

Alleen door de zekering van de lichtschakelaar eruit te trekken (ik dacht nr 32

10 amp) in de auto zijn de stadslichten uit. bijkomend is ook nog dat dus de verlichtings verklikker ook afgaat met het portier open en dat is eigenlijk dus wel logisch omdat de stadslichten aan blijven.

wat heb ik al gedaan

*Lichtschakelaar even om gezet met een andere focus. (zelfde probleem)

*zwart regel kastje achter op de zekeringenkast eraf gehaald (zelfde probleem)

*de 2 stekkerverbindingen aan de linker achterkant in de kofferruimte los gehaald, achterklep en lampen dus uit het systeem gehaalt. (zelfde probleem)

Wat is er aan de hand ?

Wie het weet mag roepen

Groet Rob

• H.den Boef

Zit er een trekhaak op deze Focus en tot waar is de bedrading hiervan aangesloten

• Rob

Er zit inderdaad een trekhaak onder.

En ik dacht dat dit ook het probleem was, de verdeeldoos was helemaal aangetast deze is inmiddels eraf gehaald.

Maar nu heb ik een nieuwe doos gehaald echter nog niet aangesloten, de draden wel afzondelijk even afgetaped en het probleem bestaat nog steeds.

de bedrading is van de de linker achterkant snoerbundel afgetakt, waar ook 2 steekconnectoren zitten. makkelijk te zien vanuit de kofferbak achter het luikje.

ik moet wel opmerken dat het ws wel de trekhaak was die de problemen in gang heeft gezet omdat het begon nadat de fietsendrager er opgezeten heeft.

Maar zoals ik al zij is deze nu uitgeschakeld en afgetaped.

ik snap het gewoon niet waar de stadslichten hun massa/power vandaan halen, ondanks dat de lichtschakelaar in orde is.

de 10 amp zekering van de lichtschakelaar brande in het begin ook een paar keer door en nu niet meer met de contactdoos trekhaak eraf.

nog even een vraagje: wat is het zwarte kastje aan de achterkant van de zekeringenkast ? deze maakt het geluid als de lampen aanstaan met de deur open en contact uit.

• H.den Boef

Het zwarte kastje is van de afstandbediening en heeft niets met de verlichting te maken, zit er een constante plus draad in bij stekkerdoos bedrading?, zo ja haal de zekering eens uit houder van deze draad.

• Rob

Er is geen constante draad gelegd, dit was ik wel van plan.

Maar ja nu eerst dit oplossen.

• H.den Boef

Het probleem is echt te moeilijk om op dit forum op te lossen, ik denk dat een bezoek aan de garage het enige is dat rest.

• Rob

Het is gevonden kabel stadslicht maakte kortsluiting in de kabelboom