Ik hep een ford Focus 18.1 station bouwjaar 2001 1ste eigenaar
Jaarlijks ga ik met mijn gezin op zomervakantie naar een warm land met de auto en caravan.
2003
In 2003 zijn de problemen met mijn Focus begonnen, tijdens een warme vakantie in Sardine, de buiten temperatuur was ongeveer 35 graden buiten, de temperatuur van auto liep op naar het rode vlak. Tijdens de vakantie garage gebeld advies: geen probleem auto slaat af bij te hoge temperatuur, zogehete thermisch uit. Gedurende de vakantie blijven de hoge temperaturen bij de auto voorkomen, de kachel vol aan airco uit zakt de temperatuur weer iets terug. Na de vakantie auto laten onderzoeken bij geen bijzonderheden kunnen vinden. Gedurende de periode in Nederland geen problemen.
2004
Tijdens de vakantie in Kroatië zomer 2004 bij hoge temperaturen en in de bergen ontstaat hetzelfde probleem, temperatuur stijgt tot in het rode vlak. De kachel vol aan, airco uit de temperatuur zakt iets.
Tijdens een grote beurt erna gekeken niet kunnen vinden, door het jaar heen geen probleem.
2005
In hetzelfde probleem begint weer tijdens de vakantie, maar dan al met minder hoge buitentemperaturen en op de snelweg in Duitsland. Hetzelfde wordt toegepast ,airco uit kachel aan. Tijdens de jaarlijkse onderhoudbeurt weer nagekeken en aan de doormeet kast gehad, niets kunnen vinden.
2006
In 2006 hetzelfde probleem tijdens de vakantie, komt wel frequenter voor. Weer gemeld tijdens de jaarlijkse onderhoudbeurt.
2007
In 2007 werd het dramatisch moesten zelfs stoppen in de bergen en konden ’s avonds pas verder rijden. Zelfs bij vals plat op de snelweg, liep de temperatuur op naar het rode vlak.
Ook de kachel aan helpt niet meer afdoende.
Gelijk na de vakantie gemeld bij garage tijdens de grote beurt weer na laten kijken niets kunnen vinden.
2008
Met de caravan in Nederland op de vlakke weg met circa 110 km per uur en 3800-4000 toeren en een buiten temperatuur van 16-20 graden, na ongeveer 40 kilometer loopt de temperatuur van de auto op.
De temperatuurmeter beweegt wiebelt iets daarna loop de temperatuur verder op naar maximale in het witte vlak. Als ik terug ga naar 80 km per uur zakt de temperatuur naar normale waarden
Zodra ik weer 110 km per uur ga rijden loopt de temperatuur gestaagd op.
Actie garage
1.Eerst preventief de thermostaat vervangen geen verbetering ( 92 graden)
2. De garage zelf gereden met de paardenkar geen extreme temperatuur.
Hierna hebben zij de auto bij stilstand warm laten draaien, hierna liep de temperatuur op naar het rode vlak Conclusie: een van de twee vinnen was stuk,
Een hele grote vin gemonteerd en de ander vinnen verwijderd na deze ingreep geen verbetering
Help ik ga 13 juli op vakantie