Ford Ka roest achterzijde

• Nien

Hallo prikkers,

Ik heb een vraag en hoop dat ik hier een antwoord kan vinden in de vorm van reacties op mijn bericht.

Ik ben in het bezit van een Ford Ka uit 2004, 2e eigenaar. Ik heb de auto niet dealer onderhouden maar bij een bevriende automonteur. Ik heb inmiddels behoorlijk wat moeten vervangen aan mn Ka: nieuwe draagarmen (het bonkte en kraakte bij rijden over drempels), nieuwe veren voor, bougies, een of ander vonkmechanisme (bobine?), banden (niet zo bijzonder) en ik check mn oliepijl eigenlijk nooit (ik = vrouw) maar dr moest laatst behoorlijk wat olie bij. Al met al zo'n 1400 euro inlc BTW lichter. Nu vind ik dat best veel of niet?

Maar goed, dat terzijde, hij rijdt heerlijk. Nu zag ik tot mijn schrik dat om het achterruitwisding (wat aan je achterklep vastzit) roest van binnenuit is ontstaan (ook geconstateerd door Ford dealer). Nu valt dat niet onder de garantie die je hebt op een ford ka m.b.t. roest van binnenuir omdat ik em niet dealer onderhouden heb……Ze gaven als reden dat de Ford garage weet waar ze op moeten letten als ze die auto een beurt geven (daar bedoelde hij mee, de zwakke punten van dit model en daar hoort dit roestpunt bij) en daar heeft mijn automonteur niet op gelet, dus daarom geen garantie voor mij….

Nu mijn vraag. Ervan uitgaande dat dit waar is, voordat ik em wegbreng naar een garage (ik kan niet meer naar de bevriende automonteur), op hoeveel kosten kan ik gaan rekenen voor dit geintje? Ik hoef toch hoop ik geen geheel nieuwe achterkant?!

hoe repareert men roest?

Ik hoop op een reactie

Mvgr

Nina

• H.den Boef

In een enkel geval komt het voor dat de Ka bij de doorvoer van de as van de achterruitewissermotor gaat roesten zolas bij uw Ka.

Het is zo dat als er Ford voorgeschreven onderhoud wordt uitgevoerd er inderdaad een jaarlijkse carrosserie-controle moet worden uitgevoerd om de garantie te behouden, nu kan het natuurlijk zo zijn dat er pas roest in een vroeg stadium aanwezig is en dit pas zeg een half jaar aan het roesten is dan vindt ik dat de Ford dealer wel coulant moet zijn om een tevreden Ford rijder toe te voegen aan zijn klantkring.

Ps heeft dit voertuig geen schade gehad aan de achterklep?

• Jacqueline

Hallo,

ik ken hetzelfde probleem.

Mijn Ka is uit 2003, in 2006 zag ik de eerste roest bij de wielkas verschijnen. Dit is overgespoten.

Een jaar later zag ik onderaan de deuren een plek. Dit gooiden ze op luchtbellen in de lak. Hier heb ik een schriftelijke bevestiging van gevraagd.

Nu dan echter, 5 jaar later, heb ik roest aan de achterruitwisser en wederom bij de deuren, maar dan bovenaan. Allemaal van binnen uit.

Voor zover ik weet heb ik 5 jaar garantie, en ben ik dus niet meer bij de Ford dealer geweest met mijn recente klachten, in het kader van ze schepen me toch wel af.

De laatste 2 jaar heb ik ook onderhoud laten plegen door een bevriende autodealer. Net zo betrouwbaar maar de helft goedkoper.

Nina, hoe is het bij jou afgelopen?

Andere mensen nog tips?

• Miranda

Hallo,

Ik heb vandaag mijn ford ka uit 2008 voor zijn eerste beurt naar de garage gebracht.

Jullie geloven het niet, maar roest bij de achterklep.

Ze zeggen dat ik hem een keer heb dichtgedaan, terwijl er iets tussen zat.

En ik weet zeker dat dit plekje er al zat, toen ik hem nieuw kocht.

Toen ze vanmorgen zeiden, we willen u wat laten zien, wist ik meteen waar het over ging, dit plekje zat er al bij aankoop. Ik heb hem nieuw gekocht, en hoop dat dit onder de garantie gaat vallen.

heeft iemand advies voor mij???

• joep

Hallo mensen ,

Ik werk bij een schade bedrijf en de meeste auto's die wij moeten behandelen omdat ze roesten zijn opels en fords en niet alleen de ka.

Laat je niet afschepen door de dealer van het komt bijna nooit voor maar ga maar naar een goed schadebedrijf die zeggen het tegendeel.Ik heb zelf een ford focus uit 2003 en die roeste bij de deur.met mijn hyundai atos(2de auto) uit 2001 geen enkel stipje.

• kuka

hallo,

ik heb een Ka uit 2004. Sinds 2 jaar in mijn bezit. De Ka is volgens de papieren altijd bij een forddealer in onderhoud geweest en sinds ik hem heb (2 jaar) bij een bevriende erkende autogarage. Sinds vorig jaar is bij de tankdop roest van binnenuit geconstateerd. Mijn auto/schadebedrijf verwees mij naar de forddealer omdat dit onder garantie zou vallen. De forddealer heeft voor mij getaxeerd en verteld dat het een gaaf, goed onderhouden auto is en dat het idd om roest van binnenuit gaat maar omdat ik bij een niet ford dealer in onderhoud ben geen garantie kan claimen. Omdat ik hier niet mee eens ben raadde hij mij aan ford nederland te claimen. Nou, je krijgt nul op het rekest. Uit bovenstaande blijkt dat het echt om een produktfout gaat en dat er dus velen met dit euvel kampen. Enige tegemoetkoming zou wel gepast zijn maar Ford Nederland heeft “lak” aan ontevreden klanten en is arrogant en onbetrouwbaar. Ik heb ook nog de rekening ontvangen voor de taxatie van de ford dealer! Mijn auto is nul waard. had ik maar mijn oude autootje gehouden, zag er niet uit maar reed altijd!! (volkswagen).

ik zeg: ford: NOOIT DOEN!

• ka

heb zelf een ford ka uit 2010 nieuw gekocht roest bij achtergreep naast het chrome embleem, is garantie maar je bent de auto 4 dagen kwijt en je moet zelf maar voor een vervangende auto zorgen of huren a 30 euro bij de dealer, volgens voorwaarden hoeft de dealer geen gratis vervoer te geven zegt Ford nederland het wordt toch gratis hersteld zeggen ze, wat een aftersale van Ford hoe lopen de klanten weg.