Hallo prikkers,
Ik heb een vraag en hoop dat ik hier een antwoord kan vinden in de vorm van reacties op mijn bericht.
Ik ben in het bezit van een Ford Ka uit 2004, 2e eigenaar. Ik heb de auto niet dealer onderhouden maar bij een bevriende automonteur. Ik heb inmiddels behoorlijk wat moeten vervangen aan mn Ka: nieuwe draagarmen (het bonkte en kraakte bij rijden over drempels), nieuwe veren voor, bougies, een of ander vonkmechanisme (bobine?), banden (niet zo bijzonder) en ik check mn oliepijl eigenlijk nooit (ik = vrouw) maar dr moest laatst behoorlijk wat olie bij. Al met al zo'n 1400 euro inlc BTW lichter. Nu vind ik dat best veel of niet?
Maar goed, dat terzijde, hij rijdt heerlijk. Nu zag ik tot mijn schrik dat om het achterruitwisding (wat aan je achterklep vastzit) roest van binnenuit is ontstaan (ook geconstateerd door Ford dealer). Nu valt dat niet onder de garantie die je hebt op een ford ka m.b.t. roest van binnenuir omdat ik em niet dealer onderhouden heb……Ze gaven als reden dat de Ford garage weet waar ze op moeten letten als ze die auto een beurt geven (daar bedoelde hij mee, de zwakke punten van dit model en daar hoort dit roestpunt bij) en daar heeft mijn automonteur niet op gelet, dus daarom geen garantie voor mij….
Nu mijn vraag. Ervan uitgaande dat dit waar is, voordat ik em wegbreng naar een garage (ik kan niet meer naar de bevriende automonteur), op hoeveel kosten kan ik gaan rekenen voor dit geintje? Ik hoef toch hoop ik geen geheel nieuwe achterkant?!
hoe repareert men roest?
Ik hoop op een reactie
Mvgr
Nina