snelheidsmeter valt dood en motor slaat af tijdens het rijden

• Raaijmakers

Sind enkele dagen heb ik het volgende probleem met mijn focus 1.8 wagon uit 2001:

Plots valt tijdens het rijden de kilometerteller dood waarna bij het afremmen de motor afslaat. Dit is nu ongveer een keer of 6 gebeurd. Herkend iemand dit probleem? Of heeft iemand enig idee wat het zou kunnen zijn. Bij de garage hebben ze de 1e maal niets kunnen vinden…..

• H.den Boef

Waarschijnlijk is de snelheidssensor in de versnellingsbak defect, maar laat ook de massa punten naast de accu op het binnenscherm controleren/herstellen.

Deze zijn vaak groen van vocht omdat ze net onder de vulhals van het ruitesproeierreservoir zitten.

• Raaijmakers

Bedankt voor uw reactie… zal nogmaals een bezoek aan de garage brengen en ze dit als mogelijke oorzaak voorhouden.

mvgr P. Raaijmakers

• Vorselman

Ik heb ongeveer hetzelfde probleem, al slaat mijn auto niet af. De teller valt gewoon uit en na een tijdje springt ie weer aan. Het is al een paar maanden zo. Zo blijft het aantal kilometers op de teller wel lekker laag, maar het is niet de bedoeling natuurlijk. Ook gaat de radio net iets zachter als het gebeurt. Het lijkt dus een elektronisch probleem.

Iemand enig idee?

En ik zou het graag horen als het verholpen is Raaijmakers!

• a van Eijk

Hallo ik heb het zelfde probleem maar dan met mijn ford fiesta van 2006. ik word er doodziek van en het gebeurd op momenten die je echt niet wil bijv.als het verkeerlicht nog op groen staat en je slaat af ( dan rem je eerst af op de motor) drukt de koppeling in en ………… het gebeurd maar ik ben ook nog gewoon verkeersdeelnemer erg ongelukkig allemaal. De Auto heeft als eens drie dagen in de garage gestaan voor onderzoek en helaas hebben ze niks gevonden. Neem ik hem weer mee en het gebeurd weer . Alleen niet altijd en daar zit het probleem echt supervervelendddddddddddddddddddddddd groetjes Anita van Eijk.

• Pierre

Hoi Anita,

Bij mij is het probleem inmiddels opgelost, na lang zoeken bleek het te gaan om de sensor van of bij de versnellingsbak…reparatiekosten 65 euro. Dus ik ben weer een blijde rijder…

mvgr Pierre

• peter

Ik heb een focus 1.6 trend uit 1999.Sinds enkele tijd valt mijn km -teller uit en soms ook de km stand.Er staan dan allemaal streepjes ipv getallen.De motor valt dan iets terug maar niet uit.Na onderzoek bij de forddealer komt deze tot oordeel dat de snelheidssensor (eur39),twee relais a 11euro en een diode vervangen moeten worden.Deze spullen zijn besteld en hoop dat t euvel dan verholpen is.

• alexander

Ik heb een focus trend wagon 1.6 uit 2001(oud model nog).Sinds enkele tijd valt mijn km -teller uit en soms ook de km stand.hij blijft dan staan of Er staan dan allemaal streepjes ipv getallen.De radio gaat dan iets zachter.de motor valt iets terug