Beste Yves,
Onderstaand de reactie van de importeur van Ford:
Graag wil ik reageren op het schrijven van de heer Yves. De Ford Mondeo is een doorslaand succes in heel Europa. Het nadeel van succes is dat de levertijden langer zijn dan gemiddeld. Momenteel is deze gemiddelde levertijd voor het overgrote deel van de bestelde Mondeo´s ongeveer 4 tot 5 maanden.
Het is inderdaad zo dat er op het gebied van Mondeo levertijden een aantal uitschieters zijn (geweest). Ford Nederland vindt dat heel vervelend en doet er dan ook alles aan om deze extra lange levertijden te op te lossen.
De extra lange levertijden gelden voor bepaalde motor/transmissie varianten en/of voor Mondeo´s waarop specifieke opties zijn besteld. Ford Nederland heeft inmiddels samen met Ford Europa de achterstand voor een groot deel ingehaald en werkt momenteel hard aan die orders die nog geen concrete bouwdatum hebben.
We hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Pauline Bosselaar
Redactiesecretariaat AutoWeek/GTO
—–Oorspronkelijk bericht—–
Aan: Autoweek
Onderwerp: Levertijd Ford Mondeo
Geachte Redactie,
Het is misschien een idee om een stukje te schrijven over de levertijden van de ford Mondeo en alle frustratie erom heen.
Ik lees en hoor regelmatig dat afgesproken levertijden niet worden gehaald en dat deze keer op keer worden verzet.
Veel mensen hebben hierom hun bestelling geannuleerd. Ik vind het van Ford ook niet handig om verder geen mededelingen te doen omtrent productieproblemen die ze hebben. Regelmatig staan er berichten op het prikbord van www.mondeo.startpagina.nl van mensen met dezelfde problemen.
Met vriendelijke groet,
Yves