Bericht van Importeur omtrent levertijd Mondeo

  • Yves

    Beste Yves,

    Onderstaand de reactie van de importeur van Ford:

    Graag wil ik reageren op het schrijven van de heer Yves. De Ford Mondeo is een doorslaand succes in heel Europa. Het nadeel van succes is dat de levertijden langer zijn dan gemiddeld. Momenteel is deze gemiddelde levertijd voor het overgrote deel van de bestelde Mondeo´s ongeveer 4 tot 5 maanden.

    Het is inderdaad zo dat er op het gebied van Mondeo levertijden een aantal uitschieters zijn (geweest). Ford Nederland vindt dat heel vervelend en doet er dan ook alles aan om deze extra lange levertijden te op te lossen.

    De extra lange levertijden gelden voor bepaalde motor/transmissie varianten en/of voor Mondeo´s waarop specifieke opties zijn besteld. Ford Nederland heeft inmiddels samen met Ford Europa de achterstand voor een groot deel ingehaald en werkt momenteel hard aan die orders die nog geen concrete bouwdatum hebben.

    We hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

    Met vriendelijke groet,

    Pauline Bosselaar

    Redactiesecretariaat AutoWeek/GTO

    —–Oorspronkelijk bericht—–

    Aan: Autoweek

    Onderwerp: Levertijd Ford Mondeo

    Geachte Redactie,

    Het is misschien een idee om een stukje te schrijven over de levertijden van de ford Mondeo en alle frustratie erom heen.

    Ik lees en hoor regelmatig dat afgesproken levertijden niet worden gehaald en dat deze keer op keer worden verzet.

    Veel mensen hebben hierom hun bestelling geannuleerd. Ik vind het van Ford ook niet handig om verder geen mededelingen te doen omtrent productieproblemen die ze hebben. Regelmatig staan er berichten op het prikbord van www.mondeo.startpagina.nl van mensen met dezelfde problemen.

    Met vriendelijke groet,

    Yves

  • FordMondeoMK4

    Niet zo'n vreemde reactie van Autoweek, zij hebben aan Ford een grote adverteerder en zij krijgen alle primeurs toegeschoven.

    Kan me voorstellen dat ze het wangedrag van de importeur niet aan de kaak willen stellen.

    Misschien beter het naar minder afhankelijk medium te sturen. Tros Radar of zo, of misschien wel “Opgelicht”.

    Yves schreef:

    >

    > Beste Yves,

    >

    > Onderstaand de reactie van de importeur van Ford:

    >

    > Graag wil ik reageren op het schrijven van de heer Yves. De

    > Ford Mondeo is een doorslaand succes in heel Europa. Het

    > nadeel van succes is dat de levertijden langer zijn dan

    > gemiddeld. Momenteel is deze gemiddelde levertijd voor het

    > overgrote deel van de bestelde Mondeo´s ongeveer 4 tot 5

    > maanden.

    >

    > Het is inderdaad zo dat er op het gebied van Mondeo

    > levertijden een aantal uitschieters zijn (geweest). Ford

    > Nederland vindt dat heel vervelend en doet er dan ook alles

    > aan om deze extra lange levertijden te op te lossen.

    >

    >

    >

    > De extra lange levertijden gelden voor bepaalde

    > motor/transmissie varianten en/of voor Mondeo´s waarop

    > specifieke opties zijn besteld. Ford Nederland heeft

    > inmiddels samen met Ford Europa de achterstand voor een groot

    > deel ingehaald en werkt momenteel hard aan die orders die nog

    > geen concrete bouwdatum hebben.

    >

    >

    >

    > We hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

    >

    >

    > Met vriendelijke groet,

    >

    > Pauline Bosselaar

    > Redactiesecretariaat AutoWeek/GTO

    >

    >

    > —–Oorspronkelijk bericht—–

    > Aan: Autoweek

    > Onderwerp: Levertijd Ford Mondeo

    >

    > Geachte Redactie,

    >

    > Het is misschien een idee om een stukje te schrijven over de

    > levertijden van de ford Mondeo en alle frustratie erom heen.

    > Ik lees en hoor regelmatig dat afgesproken levertijden niet

    > worden gehaald en dat deze keer op keer worden verzet.

    > Veel mensen hebben hierom hun bestelling geannuleerd. Ik vind

    > het van Ford ook niet handig om verder geen mededelingen te

    > doen omtrent productieproblemen die ze hebben. Regelmatig

    > staan er berichten op het prikbord van

    > www.mondeo.startpagina.nl van mensen met dezelfde problemen.

    >

    > Met vriendelijke groet,

    >

    > Yves

  • Jeroen van Meurs

    Beste Lezers,

    Na de knoop doorgehakt te hebben in Oktober 2007 wacht ik nog steeds op de levering van mijn Ford Mondeo.

    Het blijkt nu dat de auto, als het meezit, geleverd gaat worden in Augustus.

    Dat is bijna een jaar levertijd, ik denk dat dat het ook gaat worden, 12 maanden.

    Dat is iets meer dan 5 a 6 maanden,wat Ford zelf zegt toch?

    Eerst was een levering verwacht in Februari / Maart, dat werd al gauw eind Mei, begin juni.

    En het word Augustus.

    Tussentijds rijd je in vervangend veroer rond met het idee fijn op vakantie te kunnen met je gezin.

    Niet dus.

    Goede Sales kan Ford wel draaien maar van aftersales en follow-up naar de klanten en zijn dealers hebben ze tot nu toe nog niet gedaan.

    Klanten maken is makkelijk maar behouden is nog meoilijker.

    Na vele jaren met veel plezier de modellen van Volkswagen te hebben gereden baal ik nu al dat ik voor de Mondeo heb gekozen.

    Een afwachtende “Mondeo” rijder.

  • Gertjan

    Twee dagen geleden mijn Mondeo in ontvangst genomen. Besteld 30 Juni 2007, afleverdatum 22 mei 2008. Zuur maar hij rijd lekker. Steeds maar weer met een paar weken / maanden opschuiven en nooit een echte reden gekregen. Bij aflevering kon er niet eens een bosje bloemen vanaf en een beschermmap voor de kofferbak (ik heb een station) van 49 euro (netto voor de dealer slechts een paar tientjes) was ook niet mogelijk. Kleine zaken zouden qua verwachtingsmanagement en klantenmanagement wonderen doen!.

    Ondanks dat de wagen (140PK diesel automaat met echt alle opties) perfect rijd is dit mijn laatste ford na 8 jaar en 3 mondeos!

  • m vink

    na wat verschuivingen eind jan 2008 galaxy trend besteld en vrijdag 23 mei geleverd met nieuw kentken ( lease visie auto renes zeist)

    bijna 4 maanden

  • jansen2008@telfort.nl

    Yves Schreef:

    ——————————————————-

    > Beste Yves,

    >

    > Onderstaand de reactie van de importeur van Ford:

    >

    > Graag wil ik reageren op het schrijven van de heer

    > Yves. De Ford Mondeo is een doorslaand succes in

    > heel Europa. Het nadeel van succes is dat de

    > levertijden langer zijn dan gemiddeld. Momenteel

    > is deze gemiddelde levertijd voor het overgrote

    > deel van de bestelde Mondeo´s ongeveer 4 tot 5

    > maanden.

    >

    > Het is inderdaad zo dat er op het gebied van

    > Mondeo levertijden een aantal uitschieters zijn

    > (geweest). Ford Nederland vindt dat heel vervelend

    > en doet er dan ook alles aan om deze extra lange

    > levertijden te op te lossen.

    >

    >

    >

    > De extra lange levertijden gelden voor bepaalde

    > motor/transmissie varianten en/of voor Mondeo´s

    > waarop specifieke opties zijn besteld. Ford

    > Nederland heeft inmiddels samen met Ford Europa de

    > achterstand voor een groot deel ingehaald en werkt

    > momenteel hard aan die orders die nog geen

    > concrete bouwdatum hebben.

    >

    >

    >

    > We hopen u hiermee voldoende te hebben

    > geïnformeerd.

    >

    >

    > Met vriendelijke groet,

    >

    > Pauline Bosselaar

    > Redactiesecretariaat AutoWeek/GTO

    >

    >

    > —–Oorspronkelijk bericht—–

    > Aan: Autoweek

    > Onderwerp: Levertijd Ford Mondeo

    >

    > Geachte Redactie,

    >

    > Het is misschien een idee om een stukje te

    > schrijven over de levertijden van de ford Mondeo

    > en alle frustratie erom heen.

    > Ik lees en hoor regelmatig dat afgesproken

    > levertijden niet worden gehaald en dat deze keer

    > op keer worden verzet.

    > Veel mensen hebben hierom hun bestelling

    > geannuleerd. Ik vind het van Ford ook niet handig

    > om verder geen mededelingen te doen omtrent

    > productieproblemen die ze hebben. Regelmatig

    > staan er berichten op het prikbord van

    > www.mondeo.startpagina.nl van mensen met dezelfde

    > problemen.

    >

    > Met vriendelijke groet,

    >

    > Yves

  • jansen

    Ik wil gaarne op de levertijd van Ford Mondeo aansluiten met mijn bestelling van 28 Mei 2009 voor een Ford Fiesta 5 deurs met dieselmotor,deze is nu op 11 Sept. nog steeds niet op de computer af te lezen,de dealer wordt ook krankjorum van deze levertijden, eerst was het l2 sept. toen was het 30 sept, en nu is hij helemaal verdwenen van het scherm,ik kan iedereen aanraden om een dwansom af te spreken,indien er niet op tijd geleverd wordt,maar dat zal wel niet kunnen,mijn dealer is nu al sinds 3 dagen bezig om uit te zoeken waar het fout zit met de levering,maar een antwoord krijgen ze niet,Ford zwijgt in alle talen,conclusie overstappen op een ander merk, een boze klant die nu al bijna een half jaar wacht op zijn Ford.

  • Focus

    Ford focus station. Besteld: 7 november 2008, geleverd op 23 januari 2009

    Niet alle Fords vragen dus lange wachttijden, 2,5 maand lijkt me uitermate aanvaardbaar.