Mijn bougies vonken niet !!

• impala

Hallo allen,

Ik heb een Scorpio 2.0 liter, benzine, uit 1992, die niet start. Heel even pakt hij wel, en ineens valt hij gelijk weg. Bougies gecontrolleerd en die vonken niet. Volgens de plaatselijke elektro boer kan het niet aan de bobine liggen, want die gaan nooit kapot (met contact aan, staat er inderdaad 12 volt op) Het ligt waarschijnlijk aan de pulsgever, die ergens onder het motorblok ligt, en zo,n 40 euro gaat kosten.

Wie heeft ervaring met dit probleem, en kan mij op weg helpen. Hoe ziet de pulsgever eruit, en waar precies zit hij, en kan ik hem eenvoudig los trekken.

Of ligt het misschien toch ergens anders aan.

Groetjes.

PS dit proces is al maanden geleden begonnen, en nu start hij dus helemaal niet meer.. Verder heb ik last van lekkage, rechts onder het dashboard, waar toevallg ook een soort kastje zit met draden e.d.

• Ed Guzzi

De BDPgever zit vlak boven het oliefilter.

Met 1 stekker, en vastgeschroefd met een Torxboutje.

Als dat los is kan je 'm uit het blok trekken.

• impala

Dank je,

ik ga morgen gelijk aan de slag met jouw info.

• impala

Hallo Ed,

heb je weer even tijd voor mijn probleem; gisteren voor de tweede keer, dit keer samen met een vriendje, naar de pulsgever gekeken. Ook hij kom hem niet lokaliseren. Wat we wel zien, boven het oliefilter en vlak onder het inlaatspruitstuk een langwerpig, plastic vierkantachtige buis, met een lengte van zo,n 20 centimeter, evenwijdig lopend met het inlaat spruitstuk waar veel draden uitkomen, die alle richtingen uit gaan, o.a. naar het spruitstuk en dynamo. Hij zit wel vast met (denk ik) twee flinke torxbouten aan het blok.Ik neem aan, dat dit niet de pulsgever is.

Ik hoop spoedig op een reactie van je,

GroetjesEd Guzzi schreef:

>

> De BDPgever zit vlak boven het oliefilter.

> Met 1 stekker, en vastgeschroefd met een Torxboutje.

> Als dat los is kan je 'm uit het blok trekken.

• Fidi

Ik heb een Ford scorpio 2.0i GLX.

Sinds kort start de auto niet meer. Ik hoor de startmotor , maar de bougies willen niet meer vonken.

Ik weet niet waar de bougies zijn en hoe ik ze kan los krijgen.

Groeten,

Fidi

• Ed Guzzi

De bougies zijn niet stuk.

De oorzaak heb ik in dit oude topic al weergegeven.