dashboard en achterverlichting vallen uit.

• pascal

als ik de verlichting aan zet vd auto, valt na korte tijd de dashboard verlichting en achterlampen uit.

Als je vervolgens de schakelaar een paar maal uit en aanzet, brand de verlichting weer.

Deze gaat dan weer vanzelf uit.

Heb deze opmerking al eerder gepost, echter toen wist ik nog niet dat ook de achter lampen ook uitvallen.

Mijn eerste gedachte was schakelaar naast het stuur defect.

Wie kan mij helpen.

mvg,

Pascal

• Ed Guzzi

Herhaling : De schakelaar is de schuldige.

• willem

Hallo,heb ik met mijn mondeo een poosje terug ook gehad.Even langs de dealer geweest,lag inderdaad zoals ed zei aan de schakelaar.Was een lipje verbogen,wat vaker voorkomt.2 tellen werk en service van ford.

Mvg.Willem

• Erik

voedingsdraad op schakelaar weggebrand rode draad rechts boven op de stekker.

draadje laten vervangen bij de dealer, die heeft hier nieuwe draadjes/stkkertjes voor. controleer de stekker maar eens goed, dan kun je het duidelijk zien wat ik bedoel.

schakelaar kun je als een geheel er zo uitwippen

• Nik

hier wil ik toch even op reageren, ik heb namelijk hetzelfde probleem met mijn mondeo

de dealer gebeld die zeggen dat ze een nieuwe stekker moeten monteren dus alle draden opnieuw aansluiten, kosten stekker ongeveer 15 euro en de monteur vertelde dat ze er ongeveer 2 uur mee bezig zijn a 85 euro per uur

dus alles bij elkaar 185 euro

er zal toch wel een andere oplossing voor zijn of niet ????

groeten Nik