Levertijd Mondeo

• Cor 1967

Ook mijn Mondero besteld in Jan 08 levertijd Augustus - September 2008 !

Benzine met geen opties

• hansK

@ Cor

Waar heb je deze mondeo besteld en heb je de levertijd te horen gekregen van de dealer of leasemij.

ik heb uit ervaring wel geleerd dat daar een groot verschil in kan zitten.

Welke configuratie heb je besteld.

Ik lees het wel weer. Gr hans

• RE

Mondeo station 2.0 benzine titanium met X- Pack kleur thunder met wat kleiner extra opties, besteld half februari en de aflvering gaat eind maart gebeuren. Het lijkt dus dat er vwb benzine in ieder geval geen problemen zijn met levering. Prive gekocht zonder inruil dus misschien dat dat een verschil maakt tov lease?

Succes allemaal.

• Ron

Via mijn lease mij. heb ik begin december 2007 een Mondeo 2.0 Titanium 5 deurs (benzine + diverse opties/packs) besteld. Productie datum zou maart 2008 zijn en de aflevering zou in april geschieden. Vorige week kreeg ik via email van de dealer te horen dat dat de productie datum is verplaatst naar….AUGUSTUS!!!! De dealer geeft aan dat er flinke problemen zijn met de productie van de Mondeo (vraag is enorm) en dan met name voor de diesel motoren. Benzine motoren zijn nog steeds sneller leverbaar dan diesels maar ik moest toch maar wel even rekening houden met een “wat langere” levertijd….. Hier wordt je toch niet bepaald vrolijk van!!!

• Sjaak

Wij hebben jan 2008 3 Mondeo"s besteld.2.0 TDCI met navigatie etc.

Werd juni.Toen augustus en nu november 2008.

Wij hebben de gehele order afgezegd en gaan zeer snel rijden in de nieuwe C5.

Barst Ford Nederland.In Duitsland 6 weken levertijd!

Bij mijn collega in Engeland 12 weken.

Hier 10 maanden!!

Dag Ford Nederland

Nooit geen Ford meer!!!!

• Obet

De nieuwe C5 is een schitterende auto, een hele goeie beslissing, Sjaak!

Had ik achteraf ook moeten doen.

Morgen ga ik mijn nieuwe Mondeo ophalen (Station, Titanium, diesel, automaat).

Echter heb 9 maanden op deze auto moeten wachten! Nu maar afwachten hoe goed de after-sales en service-organsatie van Ford is……voor mij is het al duidelijk

mijn volgende auto wordt geen Ford meer!

• extreem

In week 2 (januari) mijn Ford mondeo MK4 titanium met X pack en Launch Pack 2.0 TDCI, handgeschakeld besteld (is auto via leasemij)

Toen werd de geschatte levertijd gezet op week 23, week 22 gebeld waar en hoe laat. Men reageerde zeer koeltjes en zij dat dit minimaal week 30 werd.

Vorige week gebeld, week 30 is ook niet haalbaar, wordt na de vakantie van de fabriek ergens in september, maar zelfs dit is niet met zekerheid te zeggen.

Heb deze week gezegd dat ze hem maar in hun hol steken, ga niet zonder enige zekerheid ruim 9 maanden wachten op een auto.

Vond de zeer gebrekkige informatievoorziening van de dealer zeeeer kwalijk.

Ga morgen mijn nieuwe C5 , die uit voorraad leverbaar is !!!!! bestellen.

Mijn vorige leaseauto is inmiddels weg, net op vakantie geweest met de voorloopauto die ook volgende week weer weg moet, dus er komt nog een tweede voorloopauto.

NOOIT GEEN FORD MEER!!!

trouwens in italie, frankrijk en zwitserland rijden er zeeer weinig ford, dus of deze zitten ook te wachten, of daar is de auto niet zo populair.

• Jake

Net als vorige bericht heb ik ook in week 2 2008 een Ford Mondeo titanium met X pack en Launch Pack 2.0 TDCI, handgeschakeld besteld (via leasemij). Levertijd werd op mondeling en schriftelijk bevestigd en zou 90 dagen zijn. Uiteindelijk een definitieve bouwdatum van 13 augustus gekregen. Afgelopen week te horen gekregen dat deze bouwdatum niet nagekomen kan worden. Productie zou nu ‘ergens in september’ plaatsvinden. Blijf niet wachten op een luchtkasteel en vandaag een compleet aangeklede Skoda Octavia 2.0 TDI Combi besteld (uit voorraad). Dezelfde auto rij ik momenteel als voorloopauto en rijd heerlijk. Wel een klasse lager maar je moet wel erg aan status gehecht zijn om deze auto niet te willen rijden.

• Martin

Begin april MONDEO 2.0 TDCI 85KW WAGON TITAN DPF besteld. Voorlopige levering op 3 september, maar dat zal wel niet lukken. Collega die dezelfde auto begin augustus zou krijgen, heeft een brief gehad dat het eind november gaat worden. Dat is toch niet normaal? Dus ik verwacht binnenkort ook zo'n bericht van de dealer of GE lease. Maar wat ik vragen wou, kan je dan heel makkelijk de bestelling annuleren? Ook als er een leasemaatschappij tussen zit?