4" monochroom navigatie nieuwe mondeo

• ERIK

Hallo allemaal,

Mijn vraag gaat over het 4" Blauwpunkt monochroom navigatiesysteem in de Titanium uitvoering van de nieuwe mondeo wagon.

Ik vraag me af of de aanwijzingen van het 4“ Blauwpunkt monochroom navigatiesysteem ook worden getoond op het converse display naast de snelheidsmeter. Met andere woorden: communiceren deze twee zaken? Ik weet dat de aanwijzigen van het 7” touchscreen wel worden getoond, maar ik vraag me af hoe dat met de monochroom variant zit.

Groet,

ERIK

• BJ

Het 4“ scherm werkt niet op het converse scherm van de titanium en deze combinatie wordt dan ook niet geleverd. In plaats hier van wordt binnenkort deze combinatie vervangen voor een 5” kleurenuitvoering die wel met het converse scherm kan communiceren.

• ERIK

Weet je zeker dat deze niet geleverd wordt. Ik heb deze combinatie (2lt titanium wagon met 4"Blaupunkt navigatie) namelijk 4 weken geleden besteld.

Als nu blijkt dat dit anders wordt, wil ik hier nog achteraan.

ERIK

• BJ

Ik heb ook een titanium met 4“ besteld. Dit schijnt echter niet te kunnen, de communicatie tussen het monochroom 4” en converse kleurendisplay schijnt niet (goed) te werken. In plaats hier van krijg je dus een 5" kleurenscherm. Je zou er dus op vooruit moeten gaan.

In de configurator op de ford site kan je de combinatie dan ook niet kiezen.

• ERIK

Hallo,

Dank voor je reactie. Ik ga hier achteraan. Overigens heb ik net met Ford nederland gebeld en daar vertelden ze me dat het puur om ‘marketing’ redenen is dat de 4" monochroom niet op de Titanium besteld kan worden…

Mag ik nog vragen hoe dat bij jou gegaan is. Had je dat 4“ systeem ook al besteld en kwam de dealer er later op terug met een vervangend 5” kleurenscherm. Of melde de dealer dit al meteen bij het tekenen van het koopcontract?

Groet,

ERIK

• BJ

Toen ik bestelde wist ik dit ook niet. Ik kreeg deze info van een kennis die bij een dealer werkt.

Mijn auto is besteld via de leasemij. dus geen idee hoe het verder is gegaan. Ik heb nooit een reactie gehad dat eea niet kon, maar begreep later dat het niet mogelijk is. (volgens de prijslijst (2007) wel en volgens de folder (2007) niet)

Omdat de bestelling gewoon in behandeling is genomen ga ik er van uit dat de info van mijn kennis correct is en er geleverd word met een 5" zo als in de nieuwe focus zit.

Mocht jij wat horen van je dealer hoor ik dat graag even.

• ERIK

Dank voor je snelle reactie.

Maar weet je zeker dat het bij jou om een 5“scherm gaat. Ik kan in de brochure van de nieuwe focus namelijk alleen maar een 7”scherm vinden a 2400 euro.

Ditzelfe 7"touchscreen is ook in de mondeo leverbaar.

Groet,

ERIK

• BJ

Het gaat om een 5" scherm. Een systeem met een SD geheugenkaard, nu als business pack leverbaar op de S-max en Focus.

Het is volgens mij ook een Nav-Man systeem van Blaupunkt.

Ik heb nog een e-mail met de vraag over de navigatie naar de dealer gestuurd waar mijn Mondeo in bestelling staat, maar nog geen reactie gehad. Ik wil nl zelf ook graag weten wat er met mijn bestelling van het 4"scherm gebeurt.

• ERIK

Ik ben benieuwd naar de reactie van je dealer.

Laten we elkaar op de hoogte houden.

ERIK

• BJ

Heeft jou dealer je bestelling Titanium met 4" scherm gewoon geaccepteerd is er een opmerking gemaakt over de (on)mogelijkheden van deze combi?

Ik ben wel benieuwd want ik heb begrepen dat de antwoorden niet altijd even consistent zijn die de diverse dealers geven.