km teller en meters dashboard

• ANDRE

Hallo,

Van onze ford focus doen alle tellers, km, brandstof, toeren en temp. het niet meer.

Weet iemand waar het probleem kan zitten.

andre

• H.den Boef

Mogelijk dat de massa-punten naast de accu slecht contact maken met de carros-

serie, deze losnemen en behandelen. als dit geen resultaat geeft naar de dealer.

Ik vrees dat dan het instrumentenpaneel defect is

• Luc

Andre,

Ik zit met hetzelfde probleem!

In het begin was het maar af en toe. Maar sinds enkele weken geeft hij niets meer.

Nu ben ik naar de garage geweest maar dat grapje kost +- €400 zonder werk!

Nu ga ik naar de garage waar ik de auto gekocht om eens te horen.

• ANDRE

Luc,

Bij ons het zelfde probleem. Reparatiekosten incl. arbeid 425,==.

Elektr. unit van dashboard is stuk. Unit zelf kost 326,==.

Bedankt voor julie reacties.

andre

• chris

hoi.

bij mijn focus vallen ook alle tellers uit, ook de benzine- toeren- en temperatuurmeter. Het vreemde is dat ze af en toe weer gewoon werken.Ik heb de massapunten naast de accu al schoongemaakt zonder goed resultaat, Wie kan me helpen aan info wat het slecht contact kan veroorzaken. Mij lijkt het sterk dat de sensor voor snelheid al deze meters doet storen.

• jippy

Als ik deze reacties zo lees, lijkt het mij, als elektronicamonteur, dat er in de tellerunit sprake is van slechte contacten en waarschijnlijk soldeercontacten.

Wanneer elektronica echt defect gaat is het ook definitief afgelopen. Het kan dus niet zo zijn dat dit af en toe nog gaat werken. Niets ten nadele van de monteurs in de garage, maar zij hebben vaak niet de kennis en/of de tijd om een unit te repareren. Vervangen is dus de enige oplossing en daar hangt dan uiteraard weer een achterlijk prijskaartje aan!

Wanneer iemand dit probleem weer eens krijgt, loont het zeker de moeite om er eens een elektronicahobbieïst naar te laten kijken.

Doe dit dan in een vroeg stadium want zo te horen wordt de klacht snel erger.

Wellicht kan het probleem met wat moeite en een paar kratjes bier opgelost worden!

Laat het hier dan weten om anderen er ook mee te kunnen helpen.

Je hebt uiteraard recht op het vervangen onderdeel en eis dit altijd op. Laat er dan eens een elektronicamannetje (of vrouwtje) naar kijken.

Zelf zou ik deze uitdaging wel aan willen want het klinkt als een structureel probleem.