module airco centrale vergrendeling

• jos bruggeman

ik heb oudjaarsdag een topic geplaatst waarin ik aangegeven heb dat de aanjager van onze mondeo niet meer werkte.

Bij de garage kwam men erachter dat de module die de aanjager/ airco en centrale vergrendeling aanstuurt nat was. (Lag min of meer in het water).

(Ik had de wagen zaterdagervoor door de wasstraat gehaald). Nadat er een stuk van de isolatie was verwijderd en de module wat droog is gemaakt deed alles het perfect.

Alleen nu zegt de garage dat de module defect is en dat er een nieuwe inmoet. Echter alles werkt inmiddels naar behoren inclusief het automatische gedeelte van de airco.

Nu vraag ik mij af, is de module werkelijk kapot of proberen ze me een nieuwe te verkopen.

• Ed Guzzi

Ik zou het maar even afwachten.

Vernieuwen kan altijd nog.

• Jos Bruggeman

Hij doet het altijd, maar aangezien ik morgennacht op wintersport ga zou ik hem nog graag even reinigen. Volgens de garage zou hij in het water gelegen hebben maar er ligt geen module in het water.

Wie kan mij vertellen welke module ik exact moet hebben zodat ik de printplaat kan reinigen om oxidatie tegen te gaan. (zit deze onder de computer tegen de a-stijl aan bijrijderskant?) En welke stekker moet ik hebben?

gaat om een mondeo 1.8 tdci ghia platinum uit 2000. (mk2)