Trillende remmen

• Rudi

Hallo, ik heb een Sierra 2.0i DOHC uit '89 en rijd er al jaren met veel plezier in.

Alleen nu heb ik sinds een paar maanden een probleem dat zich steeds meer ophoopt.

De stuur begint namelijk tetrillen bij hogere snelheden (boven de 80) zodra ik begin te remmen, en hoe langer ik dit vast hou,hoe heviger dit word.

Dacht eerst dat het gewoon lag aan onbalans en heb toen gelijk alle wielen laten balanceren.

Dat was dus echter niet het probleem want hij deed het nog steeds.

Vervolgens heb ik er o.a. nieuwe remschijven (die waren dus wel krom) nieuwe remblokken, nieuwe remklauwen, nieuwe remtrommels achter,nieuwe remschoenen en niewe banden op laten zetten en was dus aardig wat euro's kwijt,maar het probleem doet zich nog steeds voor.

Wie heeft dit ook gehad of weet wat het is/kan zijn, ik vind het namelijk niet erg op iets te vernieuwen als dat een verbetering is,maar dit vind ik frusterend en zelfs gevaarlijk.

Mvg Ruud

• Ed Guzzi

Tja, Sierra's en trillende remmen horen bijna bij elkaar.

Je hebt in ieder geval veel geld voor niets weggegooid.

Ik lees niet in je verslag over nieuwe draagarmrubbers, die zullen zeer waarschijnlijk stuk zijn.

Zijn de remschijven en blokken origineel van Ford?

Of ben je bij de kwak-shit geweest?

Als de nieuwe remschijven gemonteerd zijn had ook de slingering gemeten moeten worden, en zonodig afdraaien.

• Rudi

Hoi Ed,

ik ken dat verhaal van de remmen van Sierra's minder kwaliteit zijn,maar tot een paar maanden heb ik er nooit last mee gehad.

Wat betrefd geld wegggeooid, tja, ik heb het vernieuwd,dus daar hoef ik verlopig net meer naar tekijken.

De draagarmrubbers zijn inderdaad niet vernieuwd, monteur (van Profilecenter) heeft daar niets over gezegd,hij zou dat moeten weten neem ik aan.

Mag je ik je vragen wat een slingering is? nooit van gehoord trouwens.

Gr Ruud

• Ed Guzzi

Iemand die bij een bandenboer werkt is zeer zelden een monteur !!!

Daar bedoel ik mee iemand die een autotechnische opleiding heeft gehad.

Hij zou dat dan zeker moeten weten.

Met slingering bedoel ik dat de schijf de beweging maakt net als dat er een slag in je fietswiel zit.

• Rudi

Ik snap wat je bedoelt Ed, ik vind het wel jammer dat bij veel garages de vakmanschap minder is geworden. Kijk maar naar Kiwk fit,profilecenter en een talloze garages.

Khad vroeger een garage en die man was grandioos,als ik er heen ging om wat te laten maken had ik er nooit meer wat aan en hij wist meestal alles precies. alleen jammer dat de man gepensioneerd is.

Ik ga er morgen maar heen en kijken wat ie zegt.

Gr Ruud