12v Fiesta

• Niels

Ik wil een actieve lader voor mn navigatie aansluiten in mijn Fiesta uit 2004. Ik heb alleen geen idee waar ik ergens een 12v draad op kan aansluiten. ZIt er ergens achter het dashboard wat verstopt ?

Anders zat ik te denken of het misschien achter de autoradio ergens erbij kan… er is vast wel iemand die het weet.

mvg

Niels

• Ed Guzzi

Een aftakking van de radio kan.

Je kan ook de aansteker gebruiken.

• Niels

Geen idee hoe ik bij al die draden ga komen maar ik ga het proberen. Als ik hem aan de radio koppel, moet ik dan ook nog de zekering verhogen of er een extra tussen plaatsen ?

• Ed Guzzi

De dealer kan eenvoudig de radio loshalen.

Ik weet niet hoeveel Ampere die lader is maar echt veel kan het niet zijn, dus een zwaardere zekering zal niet nodig zijn.

• Niels

De radio gaat wel lukken, en die twee stroomdraadjes vast en zeker op de (volgens mij) rode en gele. Gaat helemaal goedkomen… thx voor al je uitleg.

• Niels

Nog een snelle vraag.. als ik hiervoor de aansteker gebruik, loopt dan niet heel langzaam de accu leeg of is de spanning van zn apparaat dusdanig laag dat het te verwaarlozen is ? Als ik me nie vergis staat er nml altijd spanning op de aansteker, ook als de motor niet draait.

Dit was de laatste vraag.. beloofd.

• Ed Guzzi

Als er stroom verbruikt wordt zal de accu inderdaad langzaam leeglopen.

Het hangt van de capaciteit en toestand van de accu en het stroomverbruik van het laadtoestel af hoelang het duurt voordat de accu leeg raakt.

• Niels

Dan ga ik het wel via de radio doen, dan weet ik zeker dat het goed gaat. Hoop dat ik alle kabels alleen krijg waar ik ze wil hebben.