Mijn granada 2.0L v6 automaat slaat nog steeds af en toe af wanneer ik de rem intrap. Dit probleem is ontstaan nadat ik mijn 2.0 motor heb vervangen voor een 2.8. Ook is er een andere automaatbak achtergekomen. De originele 2.0 klok (differentieel) hangt er nog onder. (probleem doet zich niet voor bij koude motor)
Nu dacht ik aanvankelijk dat het te maken zou kunnen hebben met het vacuumsysteem van de reminstallatie. Alsof de lucht onder de carburateur wordt weggezogen wanneer ik de rem intrap. Ik heb de slangen nagezien en daar lijken geen problemen mee. Ik heb de originele rempomp er weer opgezet (had ik vervangen voor een van een 2.3 omdat hij iets lekte), om er zeker van te zijn dat de pomp hier niet verantwoordelijk voor is. De bekrachtiger heb ik laten zitten omdat het me sterk lijkt dat die lek is.
Wanneer de motor koud is (en op de choke loopt) heb ik geen problemen. Als hij wat warmer wordt loopt hij ook zeer netjes alleen dan begint het afslaan. De kleppen zijn gesteld en de compressie is op alle cilinders perfect, de ontsteking is met de lamp afgesteld.
Kan het zijn dat er ergens wat verstopt zit? Wanneer ik de slang naar de rembekrachter afdop begint de motor ernstig te zweven. Op het stuk tussen de inlaat en carb waar alle slangen op uitkomen zit een slang naar de rembekrachtiger, een slangetje naar de vacuumvervroeger, een slang naar dev automaatbak en een naar 1 kleppendeksel. De voorste die naar het luchtfilter loopt heb ik afgedopt ivm K&N filter.
Nu blijft er voor mij weinig over wat het zou kunnen zijn? Zou het iets kunnen zijn met de automaatbak. Er loopt een vacuumslang van de bak naar het tussenstuk tussen carburateur en inlaat. Waar dient deze slang voor en wat doet hij? Kan het ook te maken hebben met de kickdownkabel? Deze dient afgesteld te worden, hoe doe je dat?
Aangezien de auto al ruimschoots over zijn apk is en deze week op herhaling gaat lijkt het me prettig als hij het naar behoren doet. (niet alleen voor de APK natuurlijk)
Alvast bedankt voor de reacties!