Knipperlicht gaat na een bocht niet meer uit

• Rob

Hallo,

Ik heb een vraag, mijn knipperlicht gaat niet meer uit als ik door de bocht ben gereden.

hendel blijft dan vrolijk in de linker of rechter positie staan, en komt niet meer in de neutraal en moet deze zelf weer terug zetten.

erg vreemd want avond ervoor nog niets aan de hand, s'morgens weg gereden en doet het sinds dien niet meer.

andere functies werken prima

Betreft een focus diesel bj 2000

Hoe maak ik dit ?

Alvast bedankt

• H.den Boef

De lip die aan de clock-spring ( draadlus voor de stuur-airbag) vastzit is afgebroken

daardoor neemt deze het pinnetje niet mee van de knipperlichtschakelaar.

De einige oplossing is het vervangen van dit onderdeel.

Bekend verhaal van de Focus

• Rob

Oke,

Maar is dit zelf te maken vervangen ?

en op welke manier dan, of moet ik hier mee naar de dealer

Groet

• H.den Boef

Lekker de dealer laten doen, want de airbag moet uit het stuur gelicht worden dit kan erg gevaarlijk zijn als je niet deskundig ben.

• Ernesto

Heb met mijn vorige Focus TDDI een hele tijd doorgereden met dit ‘gebroken hendeltje’, reparatie kostte zeker 75 Euro (niet dealer) en een hele zoektocht naar het juiste systeem ivm airbag etc. Went vanzelf…..

• Rob

Nu eindelijk moet het maar gerepareerd worden, na een dik half jaar te hebben doorgereden en na elke bocht de richtingaanwijer weer met de hand uit gezet te hebben (ik ben er compleet aan gewend inmiddels).

zoals je ziet heb ik in dec 2007 al een reactie gehad waar het probleem zit.

maar wat ik vergeten te vragen was, is: moet de gehele clockspring/airbag-ring worden vervangen ? of is er een andere minder kostbare manier om het afgebroken palletje wat de richtingaanwijzer weer in de neutraal zet te vervangen.!

veiligheid gaat voor alles dus als het niet kan koop ik een nieuwe ring, maar misschien is er een alternatief.

Alvast bedank

Rob

Rob schreef:

>

> Hallo,

>

> Ik heb een vraag, mijn knipperlicht gaat niet meer uit als ik

> door de bocht ben gereden.

> hendel blijft dan vrolijk in de linker of rechter positie

> staan, en komt niet meer in de neutraal en moet deze zelf

> weer terug zetten.

> erg vreemd want avond ervoor nog niets aan de hand, s'morgens

> weg gereden en doet het sinds dien niet meer.

>

> andere functies werken prima

>

> Betreft een focus diesel bj 2000

>

> Hoe maak ik dit ?

>

> Alvast bedankt