stinkende auto

• JT

Als mijn scorpio warm is en stationair draait, bijv voor een stoplicht, komt er een stank naar binnen. Ook ruikt het onder de mororkap naar, het lijkt, uitlaatgassen.

Vind het echter niet echt een uilaatgassen lucht.

Ik kan nergens een lek ontdekken en hoor ook geen ontsnappende gassen als de uitlaat wordt dichtgehouden. Ik verlies geen olie of koelwater.

• H.den Boef

Wat voor motor zit er in de Scorpio?

• JT

een 2,9 V6 u9 met een lege katalysator

• H.den Boef

Een bekend probleem bij deze motoren is dat de klepdekselpakkingen olielekkage vertonen wat dan een verbrande geur in de auto veroorzaakt.

Ik zou dit even nakijken

• JT

Bedankt, het klopt dat de kleppendekselpakkingen lekken.

• JT

en natuurlijk heel erg bedakt voor het advies

• yves

Mijnheer,

Ik heb sedert gisteren bij het inschakelen van de verwarming in mijn ford c max 1.6 ghia , een stinkende lucht geur van uitlaatgassen.

Bij de garage geweest en daar zei men dat dit komt door de dichtingen aan de injectoren.

Een blijkbaar erg bekend probleem maar wel een duur ( tussen 400 a 500 euro).

Alhoewel Ford daar bij aanvang van op de hoogte is dient deze toch gratis hersteld of niet?

Kunnen we de eigenaars niet bundelen met dit probleem en zo sterker te staan om dit gratis te laten herstellen, waarvoor dank!

Graag een massaal antwoord aub

• h.kalkman

ik heb ook last van uitlaatgas stank in de auto en wel sinds een maand, heb deze auto vanaf juli. Alleen bij stilstand niet tijdens het rijden. Als het aan de afdichting van de injectoren ligt moeten deze dus vervangen worden. Wie gaat dat betalen ?