Levertijd meer dan verdubbeld

• René Wentink

Op 30 augustus 2007 is mijn bestelling van de Ford Mondeo 2.3 automaat in Titanium uitvoering in het systeem gezet. Het is een lease auto via Leaseplan. In de bevestiging staat als indicatie van aflevering week 47. Vandaag met de dealer gesproken of alles nog op schema ligt….mooi niet dus. Productie van de auto wordt waarschijnlijk eind december maar eerder januari 2008. De leasemaatschappij en Ford Nederland bevestigen de problemen. Nu snap ik waarom de recalame van de Mondeo van de TV is gehaald. Een weekje vertraging is tot daar aan toe maar zo veel weken? Wat mij het meeste stoort is dat ik zelf moet bellen, dit hebben ze toch al weken geleden ook geweten? Communitatief zeer zwak van een wereld merk. jammer, want uiteraard wil ik gewoon graag rijden in mijn nieuwe auto.

• Rob

Dat is nog niks.

Ik heb ook een lease Mondeo besteld, met een 1.8 TDCi motor en krijg nu te horen dat ze deze niet kunnen leveren. Hiervoor in de plaats bieden ze me de oude diesel motor aan met wat minder vermogen.

Ik hoef alleen maar een beetje extra te betalen.

Mooi aanbod van Ford. Extra betalen voor het downgraden van de auto.

En oh ja, de levertijd wordt waarschijnlijk februari, misschien, denken ze.

Ik ga de order cancelen want ze kunnen de aangeboden auto niet leveren.

Jammer, gemiste kans.

• Bart

Dan ben ik eens benieuwd.

IK heb eind week 44 een Mondeo Hatchback 2.0 benzine met Launch- en X-pack en BluetoothVoicecontrol besteld. De dealer beloofde mij een levertijd van 8 tot 12 weken voor een benzine uitvoering. Januari dus rijden. Heeft er iemand ervaringen met levertijden van de 2.0 benzine ???????

• Adriaanse

Ik wil wel even reageren op je bericht.

Ik heb op 14-8-2007 een Modeo hatchback 2.0 Titanium met de nodige optie besteld. Ook mijn bestelde auto is nog niet in productie genomen, terwijl de verwachte levertijd eind oktober/begin november zou zijn. Het is nu dus eind november 2007 en de auto is nog niet in productie genomen. Ik hoop dus maar dat ik hem nog krijg in 2007, dus na 4 1/2 maand.

Overigens bleek 3 weken geleden dat de door mij samengestelde auto niet mogelijk was, klasse III beveiliging samen met de Ford power button.

Ik blijf dus in afwachting van een productiedatum en uiteindelijk de afleverdatum.

• rob

Bij de dealer geweest.

Levertijd met 7 tot 8 maanden verlengd.

Dieselmotor niet meer leverbaar.

Dealer vindt het allemaal heel gewoon en tootnt geen begrip en is niet bereid tot coulance.

Ik heb de order nu definitief gecancelled.

Ik had hem zo graag willen hebben, maar dit is niet meer aanvaardbaar.

Dan maar een Avensis

• Bart

Zo, ben ik weer

De Mondeo is afgelopen maandag na precies 9 weken bij de dealer afgeleverd.

Onder normale omstandigheden (kenteken) ga ik as maandag ermee rijden.

ongeveer 10 weken in totaal

• Mitch

Wat voor type had je besteld?

• Rob

Ik had besteld:

Ford Mondeo Wagon

1.8 TDCi

Titanium pakket

Sport onderstel

17" LM velgen

Leder

Echt heel jammer.

RobMitch schreef:

>

> Wat voor type had je besteld?

• m vink

beste leden,

heeft iemand ervaring met de levertijden van de galaxy

het gaat om de Trend 2.0 16 v

bus pakket 7 inc scherm/ bluetooth/pakeer sensoren

besteld begin deze maand feb 2008 levering ?

eerst dacht men maart levering ( dealer) lease bedrijf dacht Mei

wie heeft er andere berichten

b.v.d voor de info