lampjes vervangen van teller unit

• rob

hallo

even een vraag tussendoor .

er zijn 2 lampjes doorgebrand in mijn kilometerteller , ik rij nu met een half verlichte teller unit en dat is heelllllllll vervelend want het gedeelte vanaf 0 tot 80 kilometer is donker en op een beetje donkere weg rij ik nu te snel met als gevolg flitspalen die mijn snelheid wel zien

nu was mijn vraag : als ik de teller unit demonteer moet ik de stekker uit de teller unit halen om bij de lampjes te kunnen vervangen , maarrrrrrrrrrrrrr ik ben bang dat als ik de stekker er uit trek dat mijn kilometerstand verloren gaat .

is er daarom iemand die zeker weet of het geheugen in de digitale kilometerstand blijft als ik de stekker eruit trek ( staat dan immers geen stroom meer op )om bij de lampjes te kunnen

heeft iemand antwoord dan hoor ik het graag , ik kan op deze manier niet doorrijden et de veele donkere dagen in het vooruit

mvg rob

• Ed Guzzi

De stekker hoeft niet los.

Je kan de unit zo draaien dat je gemakkelijk bij de lampjes kan.

En als je het wel doet blijft de stand in het geheugen.

• rob

hallo

oke dank je wel voor dit bevrijdende antwoord

ik ga morgen gelijk even al de lampjes maar even vervangen (hoeveel zitten er eigenlijk in ) , zijn het klik lampjes of bajonet ,of gewoon draai lampjes en gaat het makkelijk.

kunnen er ook andere lampjes in misschien ( je ziet wel eens van die mooie blauwe verlichting , ik geloof dat vooral de volkswagens het hebben ) maar dan moet ik natuurlijk alle lampjes in het gehele dashbord vervangen om 1 geheel te krijgen

ps : volgens mij ben jij ford monteur want ik zie jou naam bijna overal staan met een antwoord als er vragen geteld worden

mvg rob