Radiateur

• Nik Dankers

Om even terug te komen op mijn radiator problemen van mijn mondeo 2,5 V6, die zijn inmiddels opgelost doormiddel van een nieuwe radiateur, maar nu heeft de monteur ( geen garage) de koel radiateur van de automaten bak er tussenuit gehaald deze was ook ver heen en had zijn beste tijd gehad

dit kon zei hij zolang ik er geen lange afstanden ging rijden bv, met de caravan naar frankrijk

wil even controleren of dit ook daadwerkelijk waar is dat ik ook zonder olie koeler voor mijn automaat kan rondrijden

vriendelijke ford groeten Nik

• Ed Guzzi

Heeft hij niet de oliekoeler van de stuurbekrachtiging er tussenuit gehaald ?

De koeler voor de automaat zit in de radiateur ingebouwd.

In ieder geval kost een koeler minder dan een stuurhuis.

• Nik Dankers

Ik neem aan dat hij zijn vak verstaat en hij heeft in het verleden meerdere mondeo"s in onderhoud gehad

Hij stuurt overigens nog steeds zoals van te voren of merk je dat dan op de langere duur

het oliepijl van de stuurbekrachtiging staat mooi onder het maximum en anders zou deze lager staan neem ik aan als er een olie koeler tussenuit is ??

vriendelijke groet Nik

• Ed Guzzi

Verschil met sturen zal je er niet van merken.

Dat het oliepeil goed is zegt ook niet veel, bijvullen gaat snel.

Met de winter op komst zal de stuurinrichting het niet te warm krijgen.

Hoe zijn de uiteinden van die koeler nu aan elkaar verbonden?

• Nik Dankers

dat weet ik niet hoe die doorverbonden zijn ik heb sindsdien niet meer onedr de auto gelegen

ik geef toch wel de goeie informatie toch ?het radiateurtje wat onder voor de hoofdradiateur zit die heeft hij er tussenuit gehaald omdat deze helemaal verot was Ed Guzzi schreef:

>

> Verschil met sturen zal je er niet van merken.

> Dat het oliepeil goed is zegt ook niet veel, bijvullen gaat

> snel.

> Met de winter op komst zal de stuurinrichting het niet te

> warm krijgen.

> Hoe zijn de uiteinden van die koeler nu aan elkaar verbonden?