Hoi Ernesto,
Is al lang geleden dat jij de reactie plaatst, maar hoe is het uiteindelijk afgelopen.
Ik heb een focus station 1.8 tdci (115 pk) van jan 2002. Heb vorige week mijn auto aangeboden bij de ford dealer voor een grote beurt. (180000 km). Moest een hoop aan gebeuren. Maar had exact dezelfde klacht als die jij meld. Ze hebben een inspectie gedaan en zeiden dat het mogelijk met een nieuwe multiriem en/of spanrol opgelost kon zijn, maar moest er rekening mee houden dat het ook slijtage van het dubbel massa vliegwiel kon zijn en dat deze dan ook vervangen zou moeten worden. De offerte die ze mijn voor voorschotelde bedroeg € 3200,00. (4 nieuwe banden, nieuwe remblokken, accu, ruitenwissers, sparol/multiriem vervangen, dubbel massa vliegwiel vervangen en de rest bij een grote beurt). Zonder het dubbel massa vliegwiel zou het ongeveer € 1900,00 gaan kosten. Buiten het geluid waar jij het over hebt rijdt mijn auto nog gewoon super. Rijdt zo'n 22000-25000 km per jaar. Heb de auto (eigenlijk met pijn in mijn hart) ingeruild bij een ford dealer voor een focus station 1.6 16V futura 10-2004 mer 73000 km op de teller met bijbetaling van € 5500,00